سربازان آموزش های مهارتی رایگان برای ورود به بازارکار می بینند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سربازان آموزش های مهارتی رایگان برای ورود به بازارکار می بینند

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت:سربازان آموزش های مهارتی رایگان برای ورود به بازارکار می بینند.
به گزارش بازارکار سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در نشست همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: آنچه که تاکنون در این قرارگاه به دست آمده به واسطه تلاش بیشتر ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده، سربازان وظیفه امروزه یک هویت قابل توجهی پیدا کرده‌اند. روزانه بیش از 1000 سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند و به همین نسبت از آن خارج می‌شوند. از طرفی این سربازان در سراسر کشور توزیع شده و همه با هر دین و آئین و قومیتی مشمول خدمت سربازی می‌شوند.
وی ادامه داد: در سال 1385 سربازانی که تحصیلات دانشگاهی بودند 15 درصد کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را تشکیل می‌دادند اما امروز این تعداد به 40 درصد رسیده که پیش‌بینی می‌شود در 2-3 سال آینده به 50 درصد هم برسد. این نگرانی وجود دارد که آیا این مدرک آنان توانایی تولید اشتغال را دارد یا نه.
سردار فرحی گفت: سربازان که عمدتاً در سنین 18 تا 30 سال هستند مملو از انرژی و شور و جوانی هستند که منبعی بزرگ و ثروتی عظیم برای کشور محسوب می‌شوند، به فرموده امام علی (ع) تک تک انسان‌ها استعدادهای نهفته‌ای دارند که به اندازه یک معدن طلا ارزش دارد و شکوفایی آنها امر مهمی است که باید مهارت‌های مناسب برای تولید اشتغال را بیاموزند.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: این مهارت‌ها در چند بخش تقسیم می‌شود، جذابیت سربازی برای خانواده‌هاست تا خانواده‌ها ترسی برای اعزام فرزند خود به خدمت سربازی نداشته باشند، افزایش نشاط در بین سربازان تا آنها فکر نکنند عمر آنها در برهه زمانی تلف می‌شود و آموزش مهارت مناسب که با اعطای یک مدرک معتبر همراه است تا بعد از سربازی این عزیزان بیکار نباشند.
وی اظهارداشت: اگر ما آنها را با همان نگاه معدن طلا ببینیم باید آنها را به سبکی پرورش دهیم که طبق فرموده مقام معظم رهبری که 170 طرح برای ارتقاء سربازان ارائه داده بودند آنان را به عنوان یک فرصت طلایی برای توسعه کشور بدانیم.
سردار فرحی اظهارداشت: تجهیزات نظامی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد امروزه عمدتاً فناور محور هستند و دیگر زمان تفنگ‌های معمولی و کوله‌پشتی سربازان گذشته است، بیش از 50 درصد بدنه نیروهای مسلح را کارکنان وظیفه تشکیل داده‌اند بنابراین این افراد باید مهارت مناسب برای کار با این سخت‌افزارها را یاد بگیرند.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز مشکل اساسی کشور ما اشتغال است که در هر خانواده‌ای بیکار وجود دارد که نیاز است به این معادن طلا به عنوان یک ثروت بزرگ نگاه کرد. برای همین موضوع باید به عوامل موثر در این زمینه با دقت بیشتری توجه شود زیرا ستاد کل نیروهای مسلح به تنهایی نمی‌توانند این موضوع را به سرانجام برساند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 30 مؤلفه از جمله 16 وزارتخانه، چند معاونت ریاست جمهوری، چند سازمان مستقل تحت نظارت مقام معظم رهبری و چند بانک برای بهتر انجام شدن این موضوع شناسایی شده‌اند که یکی از مهمترین عوامل دخیل در این موضوع دانشگاه‌ها هستند زیرا 40 درصد کارکنان وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند. اگر در سطح دانشگاه‌ها، آموزش‌ها به شکل مناسب ارائه شود کار خیلی سبک‌تر می‌شود.
وی اظهارداشت: ما در حال تدوین پروتکل‌های مختلف برای قوی‌تر کردن این 30 مؤلفه با ستاد کل نیروهای مسلح است که تاکنون پیمان همکاری با 10 مؤلفه همچون وزارت کار با ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد و به زودی پیمان همکاری این ستاد با وزارت علوم تدوین می‌شود.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تأکید کرد: در میان این مؤلفه‌ها به دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی نقش ویژه‌ای دارند. در دانشگاه علمی کاربردی دوره‌های پودمانی تعریف شده تا سربازان بتوانند در طول خدمت سربازی 2 تا 3 پودمان را طی کنند و مدرک معتبری از وزارت علوم دریافت کنند.
سردار فرحی گفت: با کمک دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی-کاربردی مثلثی را تشکیل داده‌ایم که بتوانیم با ایجاد هم‌افزایی به موفقیت‌های بیشتری برسیم.
وی یادآور شد: تمام این دوره‌های آموزشی برای سربازان رایگان بوده و ستاد کل نیروهای مسلح تمام هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار