سربازی کاربردی می‌شود/ سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سربازی کاربردی می‌شود/ سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کارکنان وظیفه در طول خدمت خود حداقل یک مهارت فنی را آموزش می بینند.

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی، در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته است. بر این اساس مقرر شد:

۱.آموزش های فنی و حرفه ای تعدادی از کارکنان وظیفه کماکان استمرار یابد.

۲. بسترهای لازم از قبیل هماهنگی‌ها، امضای تفاهم نامه‌ها، برگزاری همایش ها، تجهیز کارگاه‌ها و غیره برای ایجاد تحول و جهش قابل توجه در تعداد کارکنان وظیفه تحت آموزش در سال ۱۳۹۷ فراهم شود.

۳. برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام دارای یک تخصص فنی خاص بوده اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملا مهارت لازم را در فعالیت مربوط کسب کرده اند و در عین حال فاقد گواهینامه تخصصی هستند، گواهی نامه رسمی صادر شود.

سردار کمالی با بیان اینکه در نظر است با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای، این افراد ضمن ثبت نام در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای، مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس از آن‌ها آزمون گرفته شود، خاطرنشان کرد: چنانچه افراد در آزمون پذیرفته شوند به آن‌ها گواهینامه رسمی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد. در غیر این صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، برای آزمون بعدی آماده می شوند.

سردار کمالی ادامه داد: تمام کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که دارای مهارت خاصی بوده و یا حتی وظیفه نگهبانی را بر عهده دارند، در سامانه سازمان فنی و حرفه ای به آدرس HTTP:۱۱SARBAZ.IRANTVTO.IR ثبت نام کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: یگان های نیروهای مسلح موظفند این موضوع را به نحو شایسته اطلاع رسانی و امکانات لازم را جهت ثبت نام کارکنان وظیفه فراهم کنند، در ضمن یگان ها باید اسامی کسانی را که به هر دلیل قادر به ثبت نام اینترنتی نیستند، در قالب لوح فشرده تحویل ادارات فنی، حرفه ای استان ها دهند تا اقدام مقتضی صورت پذیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه کسب مهارت سربازان زمینه اشتغال این افراد را پس از خدمت فراهم می‌کند، یادآور شد: تمام کارکنان وظیفه از همین امروز فرصت دارند که نسبت به ثبت نام در سامانه فوق اقدام کنند و برای آزمون آماده شوند، لازم به ذکر است هزینه ثبت نام توسط سازمان نیروهای مسلح پرداخت شده است و این اقدام رایگان صورت می پذیرد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار