سرفصل‌های رشته هنرهای تجسمی در مقطع دکتری تصویب شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ، سرفصل‌های رشته هنرهای تجسمی در مقطع دکتری را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۳۰ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه، سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته هنرهای تجسمی در مقطع دکتری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مجید سرسنگی در تشریح این برنامه درسی گفت: هنرهای تجسمی به عنوان یک شاخه تأثیرگذار هنر هم در آفرینش تحولات اجتماعی و هم در انتقال و حفظ پیام این تحولات نقش وافر و بسزایی داشته‌اند.
وی با تشریح تاثیر برخی زیرمجموعه‌های هنرهای تجسمی از قبیل مجسمه‌سازی افزود: در جریان انقلاب اسلامی مشاهده کردیم که این هنرها چه نقش مهمی دارند.
رئیس کارگروه هنر و معماری شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با ابزار تأسف نسبت به تأخیر در راه‌اندازی مقطع تحصیلات تکمیلی در این رشته درسی، اهتمام به هنر متعهد و اسلامی ایرانی را اصلی‌ترین رویکرد در تدوین این برنامه درسی عنوان کرد.
در ادامه جلسه اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است:
دقت در انتخاب منابع درسی، معطوف بودن برنامه‌ریزی درسی به مباحث نظری و اجتناب از پر رنگ شدن مباحث عملی به اقتضای دوره تحصیلات تکمیلی، در نظر گرفتن توانایی‌های فردی داوطلبان ورود به این مقطع تحصیلی، توجه به تفاوت فلسفه هنر با سایر شاخه‌های فلسفه، بررسی نمودهای فرهنگ اسلامی و شیعی در آثار هنری بر جای مانده از تمدن اسلامی، تألیف منابع درسی کارآمد و به‌روزرسانی شده برای استفاده در این مقطع تحصیلی و بررسی تأثیر مکاتب فلسفی و عرفانی در آفرینش‌ها هنری.
براساس این گزارش، کلیات رشته درسی هنرهای تجسمی در مقطع دکتری از تصویب اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گذشت و تصویب برنامه تفصیلی به اعمال اصلاحات مورد نظر شورا در متن برنامه موکول شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار