سرقت مسلحانه کارمند اخراجی از یک شرکت خصوصی

دسته ها: اخبار

ساعت 10 و 55 دقیقه صبح 23 اسفند یک مورد سرقت مسلحانه در یکی از شرکت های خصوصی خیابان شریعتی به کلانتری 104 عباس آباد اعلام شد و ماموران گشت انتظامی محله محور در کمتر از 3 دقیقه خود را به محل رساندند.

ماموران پس از استقرار در محل مشاهده کردند سارقی با لباس زنانه در حالی که یک اسلحه زیر مانتو پنهان کرده در حال پرسه زدن جلوی درب شرکت است.

عوامل کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند و با خلع سلاح سارق مسلح، تعداد 25 تیر جنگی از او کشف کردند.

بلافاصله پس از دستگیری سارق زن نما، دزد دیگری از محل متواری شد که وی نیز پس از چند دقیقه دویدن، دستگیر شد و اکیپ تخصصی کلانتری 104 پس از اداره کردن جو به وجود آمده در محل، سارقان را به خودروهای پلیس منتقل کردند.

با دستگیری دو تن از سارقان مسلح، عوامل کلانتری وارد شرکت خصوصی شدند و کارمندان و مدیر شرکت را که به صورت گروگان و ‏دست و پا بسته در اتاقی محبوس شده بودند، آزاد کردند.

به دنبال آزادی مدیر شرکت، از بانک ملی تماس گرفته شد و پرسنل بانک از حضور فردی خبر دادند که قصد نقد کردن چهار فقره چک 15 میلیون تومانی مربوط به این شرکت را داشت. در پی این تماس، سریعا ماموران وارد عمل شدند و متهم را در بانک دستگیر و به همراه دو متهم دیگر روانه کلانتری کردند.

متهمان در کلانتری به جرم خود اعتراف کردند و ماموران در جریان تحقیقات پلیسی دریافتند که یکی از کارمندان شرکت خصوصی به نام محسن که سال ها قبل به دلیل رفتار های نادرست از شرکت اخراج شده بود، به خاطر گرفتن انتقام، نقشه سرقت از شرکت را طراحی کرده است.

محسن در این نقشه با تهیه اسلحه کلاشینکف و همچنین اجیر کردن سه مرد که یکی از آنان برادرش بود، ساعت 7 صبح روز 23 اسفندماه نقشه سرقت خود را عملی کرده بود.

بر اساس گزارش پلیس، ابتدا محسن به همراه برادرش و یکی دیگر از همدستانش به بهانه مسائل ناموسی وارد شرکت شده بودند و محسن در ابتدا برای ترساندن کارمندان شرکت در حالی که لباس زنانه به تن داشته اقدام به شلیک یک تیر هوایی کرده بود. سپس دو همدست دیگر این کارمند اخراجی دست و پای کارمندان و مدیر شرکت را بسته و داخل اتاقی محبوس کرده و سپس به چک ها و اموال شرکت دستبرد زده بودند.

برادر محسن چک ها را به دست همدست دیگرشان که با خودروی تاکسی بیرون از شرکت منتظر آنان بود رسانده تا او چک ها را به بانک ببرد و نقد کند و پس از پول شدن چک ها از محل متواری شوند. در همین حین محسن جلوی درب شرکت با پنهان کردن اسلحه کلاشینکف زیر مانتو اقدام به پرسه زنی می کرد تا اینکه یکی از کارمندان شرکت موفق شد طی تماسی موضوع را به پلیس گزارش دهد.

سرهنگ باقری شاد سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت درباره این خبر گفت: از متهمان سرقت مسلحانه شرکت خصوصی، 60 سانت مواد مخدر مشکوک به شیشه و 2 عدد ‏پایپ کشف شد و مجموعا 3 سارق دستگیر شدند و یک عدد پوکه نیز از داخل شرکت کشف ‏شد.

سه متهم در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و پلیس همچنان در تعقیب آخرین همدست محسن است که توانسته بود قبل از حضور پلیس در شرکت متواری شود. (باشگاه خبرنگاران)

اخبار