سزاورا نیست پرستاران به “دانشکده‌ای” و “بیمارستانی” تقسیم شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سزاورا نیست پرستاران به

سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه پرستاران به جز ترم اول تحصیلی، به صورت کارآموزی و بعدها به صورت کارورزی در بیمارستان‌ها کسب آموزش بالینی می‌کنند. بنابراین سزاورا نیست که بگوییم یک پرستار دانشکده‌ای و یک پرستار بیمارستانی است.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، مرضیه اسدی ذاکر در همایش تجلیل از پرستاران نمونه که امروز ‌(9 بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شباهت‌های حضرت زینب(س) و پرستاران نقش دفاع آن‌ها است. حضرت از زینب(س) از خاندان رسالت دفاع کرد و یکی از نقش‌های اصلی پرستاران ما نیز مراقبت تعریف شده است.

وی با اشاره به مطالبات پرستاران افزود: مطالبات یک میلیون تومانی و یا کمتر، در برابر مطالبات پرستاران بسیار ناچیز و کم است. علی‌رغم اینکه پرستاران تا حد زیادی از این شرایط گله‌مند هستند ولی این مسائل مانع از انجام وظایف‌شان نشده است و سعی می‌کنند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهند.

سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در همین خصوص در یک تحقیق که در یکی از پایان‌نامه‌های ارشد این دانشکده انجام شد، میزان رضایت‌مندی بیماران از پرستاران بیشتر از گذشته بود که ما فکر نمی‌کردیم چنین آماری به دست بیاید.

اسدی زاکر عنوان کرد: پرستاران معتقدند و یاد گرفته‌اند حتی اگر نتوانند از جایگاه و مطالبات خودشان دفاع کنند اما جهت مراقبت از مددجویان دفاع کنند.

وی با گله مندی از اظهارات برخی افراد که پرستاران را به دو گروه پرستار دانشکده‌ای و پرستار بیمارستانی تقسیم می‌کنند، تصریح کرد: همه پرستاران به جز ترم اول تحصیلی، به صورت کارآموزی و بعدها به صورت کارورزی در بیمارستان‌ها کسب آموزش بالینی می‌کنند. بنابراین سزاورا نیست که بگوییم یک پرستار دانشکده‌ای و یک پرستار بیمارستانی است.

سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر بیمارستانی دنبال نیروی ارزان قیمت باشد سخت در اشتباه است زیرا این مسأله تهدیدکننده سلامت و به معنای برگشت به عقب است. اگر سلامت جامعه را به دست افرادی دهیم که توان علمی و مناسبی نداشته باشند به سمتی خواهیم رفت که بیشتر از اکنون به درمان‌محوری متکی می‌شویم و نه پیشگیری یا ارتقای سلامت.

اسدی ذاکر ادامه داد: فردی که توان علمی کمتری دارد شهامت دست زدن به کار عملی را بیشتر دارد زیرا اطلاعات کمتری دارد.

سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: حضور در بیمارستان تنها یکی از نقش‌های پرستار است. در حال حاضر جامعه بشری مدرن در حال رفتن به سوی سلامت جامعه است. اگر تعداد بیماران ما کم شود بیکار نمی‌شویم بلکه به سوی یک شکوفایی علمی حرکت می‌کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار