سطح علمی بالا برای ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سطح علمی بالا برای ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی

«غلامرضا ایراجیان» گفت: شرایط ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی را سخت و قانونی و سطح آن را از نظر علمی بالا در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم این کار به انجام برسد.

به گزارش ایسنا، دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران درباره اجرایی شدن آیین‌نامه حق فنی آزمایشگاه‌ها اظهار کرد: موضوعی که مورد بحث است، مربوط به قانونی است که در سال ۶۷ توسط مجلس تصویب شده، در زمان دکتر مرندی دو دوره اجرا اما مجددا اجرای آن متوقف شد.

وی ادامه داد: از سال ۸۸ خیلی جدی وارد این موضوع شده‌ایم، پیگیری کرده‌ایم و حدود ۸ انجمن پیگیر این موضوع بوده‌اند و جامعه علمی آزمایشگاهیان به نمایندگی این انجمن‌ها پیگیری کرده است و جلسات متعددی را با وزرا و معاونین وزرا در دولت‌های مختلف داشته‌ایم و در یک دوره اجرای این قانون اعلام و ابلاغ شد، ولی متاسفانه به علت کارشکنی‌های انجام شده مجددا جلوی قانون گرفته شد.

ایراجیان گفت: تعدادی از همکاران در نهایت برای اجرای قانون به قوه قضائیه شکایت کردند تا اینکه این قضیه به مرحله اجرا رسید و ابلاغ نیز شد و در حال حاضر این دوره قرار شده است که این امتحان برگزار شود و از بین افراد شرکت‌کننده، ۱۵ نفر انتخاب شوند.

دبیر علمی جامعه آزمایشگاهیان افزود: کتابی که برای ورودی این دوره انتخاب شده است، کتابی است که برای همکاران پاتولوژیست پس از پایان دوره تخصصی در امتحان بورد در نظر گرفته شده که امتحان می‌دهند و ما آزمون از این کتاب را برای ورود به این دوره گذاشته‌ایم، بنابراین شرایط ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی را سخت و قانونی و سطح را از نظر علمی بالا در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم این کار به انجام برسد.

وی تاکید کرد: حتی در آمریکا که بسیاری موارد همکاران به آن اشاره می‌کنند افرادی که پزشک نیستند می‌توانند طی دوره‌هایی که می‌گذرانند یا سابقه کاری که دارند با تایید مرکزی که در سیستم حکومتی آن کشور هست مسئول فنی شوند و حتی آنها فراتر از ما رفته‌اند و رشته‌هایی مثل فیزیک و شیمی هم می‌توانند این مسئولیت فنی را بپذیرند، بنابراین قانونی که ما داریم قانونی نیست که منحصر به فرد باشد و در همه دنیا در حال اجرا است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار