سقف تسهیلات ازدواج فرزندان شهدا و جانبازان دو برابر است

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سقف تسهیلات ازدواج فرزندان شهدا و جانبازان دو برابر است

معاون تعاونی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از دو برابر بودن سقف تسهیلات ازدواج فرزندان شهدا و جانبازان خبر داد.

سید احمد سید معصومی ظهر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ نفر از جانبازان استان استخدام شده اند، گفت: ۲۵ درصد از استخدامهای دولتی سهمیه جانبازان است که این امر امسال در خوزستان محقق شده است.

سید معصومی افزود: در مورد مشاغل خانگی خانواده های تحت پوشش بنیاد، ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده که این رقم در مورد اعتبار داخلی سه میلیارد تومان بوده که جذب و توزیع شده است.

وی بیان کرد: طبق قراردادی که با یکی از بانک های عامل منعقد شده، جانبازان می توانند تا سقف دو و نیم برابر وام دریافت کنند.

سید معصومی عنوان کرد: در مورد تسهیلات و هدایای ازدواج فرزندان شهدا و جانبازان نیز سقف تسهیلات برای این افراد تا دو برابر اعلام شده و هر کدام از فرزندان شهدا و جانبازان ۲۴ ساعت پس از ثبت نام در سامانه، اسمشان از طریق بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات ازدواج تا سقف دو برابر اعلام می شود.

پیش بینی ۲۳ هزار دیدار با خانواده شهدای خوزستانی

مدیر کل بنیاد شهید خوزستان گفت: با اهتمام نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان،  ۲۳ هزار دیدار با خانواده های شهدای خوزستانی پیش بینی شد.

عبدالرضا فرجیان ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: منابع مالی بنیاد از بخش های تملک مراکز دولتی و کمک های سایر دستگاه های دولتی تامین می شود که در استان خوزستان تنها منبع مالی، دارایی های بنیاد هستند و کمک های دولتی دریافت نمی کنیم. بخش عمده ای از این منابع برای مناسب سازی گلزار شهدا، بهبود معیشت جانبازان معظم و خانواده های معزز شهدا صرف می شود.

فرجیان افزود: یکی ازتوفیقات بنیاد، بهسازی و نوسازی گلزار شهدا به خصوص شهدای روستایی و تک مزاری بود که به رغم کمبود اعتبار، توانستیم به آن دست پیدا کنیم.

وی از اجرای طرح دیدار با فجرآفرینان همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: با اهتمام نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان،  ۲۳ هزار دیدار با خانواده های شهدا پیش بینی شد که ۸۵ درصد آن انجام شده و مابقی این دیدارها از ۲۲ بهمن ماه تا ۲۲ اسفند که روز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است، انجام می شود.

مدیر کل بنیاد جانبازان و امور ایثارگران خوزستان تاکید کرد: البته این دیدارها در قالب طرح سپاس و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند دیدار با خاتواده های شهدا و جانبازان باید در قالب سپاس گذاری و امتنان باشد؛ برگزار خواهد شد.

فرجیان از برنامه های این بنیاد در دهه فجر خبر داد و گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برگزاری یادواره شهدا، ادعیه و مناجات، مسابقات فرهنگی و ورزشی، شب شعر و شب خاطره، دیدار با جانباران و خانواده های شهدا و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا از جمله برنامه های بنیاد جانباران در دهه فجر هستند.

وی همچنین از برگزاری کنگره شهدای بین الملل در مشهد مقدس خبر داد و افزود: در این کنگره که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، نمایندگانی از استان خوزستان شرکت خواهند کرد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار