سنگ‌اندازی بانک‌ها در ادامه فعالیت تولید داخلی/ قدیمی‌ترین کارخانه مواد غذایی اهواز پلمب شد

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سنگ‌اندازی بانک‌ها در ادامه فعالیت تولید داخلی/ قدیمی‌ترین کارخانه مواد غذایی اهواز پلمب شد

بانک صادرات خوزستان مجتمع تولیدی صنایع غذایی کارین با قدمتی بالغ بر بیست سال را به دلیل بدهی ۶ میلیارد تومانی تعطیل کرد و باعث بیکاری ۱۵۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۵۰۰ نفر نیروی کار غیر مستقیم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجتمع تولیدی صنایع غذایی کارین با قدمتی بالغ بر بیست سال که یکی از بزرگترین کارخانجات تولید کننده مواد غذایی در خوزستان است بیست و پنجم مرداد ماه امسال به علت بدهی معوقه بانکی به مبلغ 6 میلیارد تومان پلمب شد.

این کارخانه مواد غذایی با فعالیت 150 نفر نیروی کار مستقیم و 500 نفر نیروی کار غیر مستقیم و تولید انواع کنسروهای ماهی تن، خوراک لوبیا چیتی، انواع شورجات، ترشی جات، مربا در منطقه باوی اهواز که یکی از مناطق محروم خوزستان به شمار می‌رود، قرار دارد.

این کارخانه در سال‌های 1378، 80 ، 82 و 83 به عنوان واحد نمونه منتخب مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انتخاب شد.

مجتمع تولیدی صنایع غذایی کارین دارای تندیس طلایی استاندارد، دریافت لوح صنعت سبز کشور در سال 1383 از معاونت محترم ریاست جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، دارای گواهینامه بین المللی HACCP برای بهداشت و ایمنی غذا از شرکت URS انگلستان و همچنین دارای گواهینامه بینالمللی،ISO9001:2000 برای مدیریت کنترل کیفیت از شرکت URS انگلستان است.

باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار امسال را اقتصاد مقاومتی؛ تولید واشتغال نامگذاری کردند اما متاسفانه بانک صادرات خوزستان علی‌رغم بخشنامه بانک مرکزی و دستورات معاون اول ریس جمهور در خصوص کمک به تولید تنها در صدد تعطیلی کارخانه‌های تولیدی بوده و تا کنون هیچ کمکی در خصوص سرمایه در گردش کارخانه های قدیمی و دایر نمودن آن ها انجام نداده و این اقدام بانک صادرات تنها سبب ایجاد نارضایتی در این منطقه محروم شده است.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار