سهام داران اپل تمایل زیادی به خرید تسلا موتورز دارند

دسته ها: اخبار

تیم کوک، مدیرعامل اپل که به تازگی نخستین دستگاه جدید این شرکت در چند سال گذشته را رونمایی کرده است، با اشتیاق سهامداران این غول فناوری برای خرید خودروساز برقی تسلا موتورز روبرو شد.

 

یکی از سرمایه‌گذاران در نشست سالانه‌ای که در مقر اپل در کوپرتینتوی کالیفرنیا برگزار شد به تیم کوک گفت علاقمندم ببینم که این شرکت تسلا را خریداری می‌کند. این اظهارات با استقبال حاضرین همراه شد اما مدیرعامل اپل از پاسخ به این پرسش طفره رفت و گفت ما هیچ رابطه‌ای با تسلا نداریم و سریعا موضوع سیستم اطلاعات و سرگرمی اپل برای خودروها را پیش کشید که یک روز قبل هم در رویداد معرفی اپل واچ به آن پرداخته بود.

وی در ادامه افزود: این شرکت علاقمند است سیستم “کار پلی” که تاکنون برند بزرگی متعهد به استفاده از آن نشده، توسط تسلا مورد استفاده قرار بگیرد.بر اساس گزارش بلومبرگ، با اینهمه این موضوع برای سرمایه گذاران تمام نشد و با وجود تلاش تیم کوک برای تغییر بحث، همچنان نسبت به خرید تسلا توسط اپل ابراز علاقه کردند.
اگرچه اپل هرگز به صورت آشکار در مورد برنامه‌هایش برای ساخت یک خودرو صحبتی به میان نیاورده است اما به گفته منابع آگاه، این شرکت گروهی شامل کارشناسان باتری خودرو را برای ساخت یک خودروی برقی تا سال 2020 تشکیل داده است. اگر اپل تصمیم بگیرد این ایده را دنبال کند و وارد صنعت خودروسازی شود در این صورت رقیب تسلا موتورز و جنرال موتورز خواهد شد.

این دو خودروساز قصد دارند تا سال ۲۰۱۷ خودروهای برقی عرضه کنند که می‌توانند با یک بار شارژ بیش از 200 مایل حرکت کنند و کمتر از 40 هزار دلار قیمت خواهند داشت.ایده شراکت اپل و تسلا پیش از این هم سرمایه گذاران را به هیجان آورده بود. ارزش هر سهم تسلا اوایل سال 2014 با انتشار خبر دیدار الون ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل این خودروساز با مدیر اپل در مورد ادغام دو شرکت به بیش از 200 دلار رسیده بود.

این دو شرکت در زمینه جذب استعدادها با یکدیگر رقابت دارند. تسلا بیش از هر شرکت دیگری به استخدام کارمندان سابق اپل پرداخته است. الون ماسک اخیرا به بلومبرگ بیزنس ویک اظهار کرده است اپل هم به شدت در تلاش است تا کارمندان تسلا را استخدام کند.

 

منبع

اخبار