سهمیه داوطلبان درکنکور پزشکی نیازمند تجدید نظر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سهمیه برای ورود به رشته  پزشکی در دانشگاه‌های کشور نیازمند تجدید نظر است،گفت: معیار سنجش  و پذیرش در رشته پزشکی تنها باید شایسته سالاری باشد زیرا رشته پزشکی بطور مستقیم با سرانه سلامت جامعه در ارتباط است.

 داود  محمدی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  وضعیت سهمیه ها در  حوزه دانشگاهی  برای ورود به  رشته پزشکی در  کشور،گفت: اتخاذ سهمیه برای ورود به رشته  پزشکی در دانشگاههای کشور نیازمند تجدید نظر است زیرا رشته پزشکی بطور  مستقیم با  سلامت مردم سرو کاردارد بنابراین تنها باید افرادی وارد رشته پزشکی شوند که صلاحیت علمی لازم برای تحصیل در رشته پزشکی را کسب کرده باشند.

اتخاذ سهمیه  برای پذیرش دانشجو در حوزه دانشگاهی نیازمند بررسی و واکاوی علمی

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه اتخاذ سهمیه برای پذیرش دانشجو در  حوزه دانشگاهی نیازمند بررسی و واکاوی  علمی و پژوهشی است  تصریح کرد: سپردن مسئولیت  پزشکی به افراد نیازمند اخذ توامندی های علمی است بنابراین به هیچ وجه ممکن بنده  به دخالت سهمیه  ها  در پذیرش دانشجو در رشته پزشکی  معتقد نیستم.

 محمدی افزود: پذیرش  سهمیه ای  در رشته پزشکی، معیار سنجش براساس شایسته سالاری در حوزه علم ودانشگاه  را دچار خدشه می کند و این در  حالی است که باید ماراتن کنکور  تجربی  با رویکرد  عدالت محور در  پذیرش رشته های مختلف پزشکی به جریان بیفتد.

سهمیه  جای خود رابه تخصص در حوزه پزشکی ندهد 

 وی ادامه داد: پذیرش سهمیه ای داوطلبان در  کنکور برطبق سهمیه، بطور حتم سطح کیفی در حوزه پزشکی را با کاهش روبرو می کند زیرا فرد در آینده شغلی می بایست مستقلانه و با دانش فکری به مداوای بیماران بپردازد بنابراین وزارت علوم تحقیقات وفناوری نباید اجازه دهد سهمیه در  حوزه پزشکی  جای تخصص را بگیرد.

 محمدی افزود:  تربیت دانشجوی کاردان پزشکی ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفی در حوزه پزشکی را دارد بنابراین می بایست با راهکاری منطقی  وضعیت سهمیه ها در کنکور تجربی تعیین و  تکلیف شوند.

 نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بحث  ورود سهمیه ای دانشجوی در رشته پزشکی  می بایست  با  بررسی های کارشناسی محور  تجزیه وتحلیل شود تا  بتوان بهترین تصمیم  را برای افزایش سرانه علمی در  حوزه پزشکی اتخاذ کرد تا افرادی که به رشته پزشکی راه می یابند، مهارت و تخصص لازم  را در یک راستا در حوزه پزشکی را داشته باشند.

معیار سنجش  و پذیرش در رشته پزشکی تنها باید شایسته سالاری باشد

 عضو کمیسیون آموزش و تجقیقات مجلس با بیان اینکه  اتخاذ سهمیه برای ورود به رشته  پزشکی در دانشگاه  های کشور  نیازمند تجدید نظر است یادآورشد: معیار سنجش  و پذیرش در رشته پزشکی تنها باید شایسته سالاری باشد زیرا رشته  پزشکی  بطور  مستقیم با سرانه سلامت جامعه در ارتباط است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار