سهم بالای زنان اروپایی از اشتغال در بخش علم و تکنولوژی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سهم بالای زنان اروپایی از اشتغال در بخش علم و تکنولوژی

در سال ۲۰۱۶ از ۱.۷ میلیون دانشمند اروپایی، ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت مرکز آمار اتحادیه اروپا، مردان اروپایی بیشترین نیروی کار بخش تولید را تشکیل داده‌اند ( ۸۳ درصد مهندسان تولید، مرد و ۱۷ درصد زن هستند) در حالی که بخش خدمات متعادل‌تر بوده است و در این بخش ۵۵ درصد کارکنان را مرد و ۴۵ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

در بین اعضای اتحادیه اروپا، بیشترین تعداد دانشمندان و مهندسان زن به ترتیب در کشورهای لیتوانی با ۵۸ درصد، بلغارستان با ۵۴ درصد و لتونی با ۵۲ درصد بوده‌اند. از طرف دیگر در برخی از کشورهای اروپایی کمتر از یک سوم مهندسان و دانشمندان را زنان تشکیل داده‌اند که لوکزامبورگ با ۲۵ درصد کمترین درصد دانشمندان و متخصصان زن را دارد و پس از آن فنلاند با ۲۸ درصد، مجارستان با ۳۱ درصد، اتریش با ۳۲ درصد و آلمان با ۳۳ درصد قرار دارند.

به طور میانگین در اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد متخصصان و مهندسان را زنان تشکیل می‌دهد. پس از لیتوانی و بلغارستان و لتونی کشورهای سوئد، لهستان، ایرلند، دانمارک و پرتغال بیشترین سهم از متخصصان زن را در بین اعضای اتحادیه اروپا دارند.

در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، نروژ دارای بیشترین تعداد متخصصان زن است و پس از آن ایرلند و سوئیس قرار دارند. یازدهم فوریه روز جهانی حضور زنان در عرصه علم است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار