سهم خواهی ایران از 25 میلیون فرصت شغلی جدید در آلمان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سهم خواهی ایران از 25 میلیون فرصت شغلی جدید در آلمان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آلمان با توجه به شرایط اقتصادی خود در یک دهه آینده 25 میلیون فرصت شغلی خواهد داشت که آلمانی ها نمی توانند آن را تامین کنند؛ به همین دلیل در تلاشیم بخشی از آن نیروی کار مورد نیاز را تامین کنیم.
«سلیمان پاک سرشت» امروز- جمعه- در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشوری مانند آلمان نیازمند نیروی کار متخصص است که باید منطبق با استانداردهای آن کشور آموزش دیده باشد.
وی ادامه داد: به تازگی در سفر به آلمان، هماهنگی های اولیه با دانشگاه علمی کاربردی این کشور برای ترتبیت نیروی انسانی ماهر به منظور اعزام به آلمان انجام شد.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: البته میزان مهارت افرادی که قصد حضور در بازار کار آلمان را دارند باید از سوی نهادی در آن کشور، به تایید برسد تا بتوانند اعزام شوند.
پاک سرشت یافتن بازار هدف نیروی کار را یکی از راه های حل مشکل بیکاری جوانان ایرانی دانست و افزود: البته سازمان فنی و حرفه ای باید فاصله ها را با آموزش مهارت ها پُر کند و بتواند به عنوان یک حلقه واسط میان نیروی انسانی تحصیل کرده ایرانی با بازار کاری که نیاز به نیرو دارد، عمل کرده و نیروی انسانی ماهر را به بازارهای مورد نیاز اعزام کند.
*پیگیری توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
پاک سرشت به برنامه سازمان فنی و حرفه ای کشور برای مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: فقرزدایی و توانمندسازی، دو هدفی است که در این برنامه دنبال می شود.
وی توضیح داد: بیشتر آموزش های مهارتی در مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده به زنان سرپرست خانوار ارایه شده است؛ زیرا به دنبال کاهش فقر و ایجاد اشتغال در این مناطق هستیم.
پاک سرشت یادآوری کرد: این آموزش ها بیشتر در زمینه مشاغل خانگی است که به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار منجر می شود.
به گفته وی، پارسال پنج میلیارد تومان از منابع برای مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.
«امسال دامنه مهارت آموزی برای زنان سرپرست خانوار گسترش خواهد یافت و بر اساس الزام و ظرفیت های منطقه ای و محلی مهارت آموزی پیش خواهد رفت».
عراق نیروی کار ایرانی نمی خواهد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورهایی نظیر عراق به نیروی کار نیاز ندارند بلکه بیشتر خواهان جلب همکاری ایران برای تربیت و مهارت آموزی نیروی کار خود هستند.
پاک سرشت ادامه داد: عراق اکنون پس از پشت سر گذاشتن شرایط جنگ داخلی، موفق به نصب تجهیزات مدرن در واحدهای تولیدی و صنعتی خود شده است اما توان استفاده از آنها را ندارد؛ به همین دلیل این کشور به دنبال انتقال نیروی حرفه ای برای مهارت آموزی به نیروی انسانی است.
افراد صلاحیت دار صاحب کارگاه قالیبافی می شوند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه این وزارتخانه برای حمایت از قالیبافان نیز گفت: قالیبافی یک شغل خانگی به حساب می آید و کسانی که صلاحیت کافی داشته باشند، می توانند نسبت به تاسیس کارگاه قالیبافی اقدام کنند.
پاک سرشت افزود: ما آموزش مورد نیاز قالیبافان را که به افزایش مهارت، کیفیت کار و سلامت آنان منجر می شود، ارایه می کنیم تا یک چتر حمایتی برای این قشر ایجاد شود.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور یادآوری کرد: با توجه به اینکه بیشتر زنان و دختران به این حرفه جذب می شوند، از نگاه این سازمان، توسعه قالیبافی جنبه فقرزدایی و توانمند سازی نیز دارد.
پاک سرشت گفت: به دنبال تدوین استانداردهای آموزشی برای قالیبافان هستیم و همچنین یک برنامه سالانه برای ارتقای مهارت این افراد خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف مهرماه پارسال شمار بافندگان فرش در کشور را یک میلیون نفر اعلام کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار