سهم خوزستان از اعتبارات اشتغالزایی روستايی 480 میلیارد تومان است

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سهم خوزستان از اعتبارات اشتغالزایی روستايی 480 میلیارد تومان است

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: سهم استان در اجرای قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايی و عشايری 480 ميليارد تومان است.

رضا میرانی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار، اظهار کرد: منابع مالی اين آيين‌نامه كه اجرای آن توسط كارگروه اشتغال استان به رياست استاندار و دبيری اداره‌كل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، به صورت تلفيقی از محل صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفر درصد و منابع داخلی موسسات عامل با نرخ سود شورای پول و اعتبار، تامين می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌انديشی اجرای قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايی و عشايری استان، افزود: این نشست با حضور اعضای اصلی كارگروه تخصصی اشتغال، بانك‌ها و موسسات عامل اجرای اين آيين‌نامه تشکیل و برای اجرای آن تصمیماتی اندیشیده شد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سهم خوزستان را در اجرای اين قانون 480 ميليارد تومان اعلام و تصریح کرد: این مبلغ در مناطق روستايی و عشايری و در بخش‌هايی همچون كشاورزی، خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری، صنايع دستی، فعاليت‌های فرش دستباف، منابع طبيعی و صنايع و معادن كوچك هزینه خواهد شد.

میرانی عنوان کرد: این اعتبار همچنين در قالب تسهيلات سرمايه در گردش به واحدهای توليدی مستقر در نواحی صنعتی روستايی و شهرهای زير 10 هزار نفر جمعيت قابل پرداخت است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص زمان اجرایی شدن این قانون خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجرای اين قانون در روزهای آینده از سوی وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار