سهم شوشی‌ها از کارخانه قند تنها دود نیست/نگرانی از استخدام و عقد قرارداد کشاورزی با غیربومی‌ها

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سهم شوشی‌ها از کارخانه قند تنها دود نیست/نگرانی از استخدام و عقد قرارداد کشاورزی با غیربومی‌ها

نگرانی شوشی‌ها ازاستخدام نیروی غیربومی و عقد قرارداد کشاورزی با تعاونی‌های شهرستان‌های همجوار در کارخانه قند شوش باعث شد تا مالک جدید این کارخانه در حضور مسؤولان شهرستان توضیحاتی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، بازسازی و احیای کارخانه قند شوش در ایستگاه آخر خود در حوزه نیروی انسانی و بخش کشاورزی با شائبه‌هایی همراه شده است.

شائبه عقد قرارداد مالک جدید این شرکت با کشاورزان و تعاونی‌های شهرستان‌های همجوار و اخراج اندک نیروی بومی باقیمانده و استخدام نیروی انسانی از مناطق دیگر در این شرکت مثل یک بمب هزار تنی اذهان عمومی در شوش را تکان داده است.

این شائبه‌ها و نگرانی‌های گسترده باعث شد تا به پیشنهاد مسؤول دفتر نماینده مردم شوش نشستی با حضور مالک جدید این شرکت، مدیر جهاد کشاورزی شوش و معاون فرمانداری این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شود.

*هیچ‌کس اخراج نشده است

مالک جدید شرکت در پاسخ به ابراز نگرانی مسؤولان شهرستانی حاضر در نشست در ارتباط با شائبه‌های اخراج نیروهای بومی و استخدام نیروی انسانی از شهرستان‌های همجوار گفت: استفاده حداکثری از نیروها و امکانات منطقه جزو اولویت‌های اول ماست.

موسویان ادامه داد: نیاز نیروی انسانی را براساس فرمول استفاده از نیروی بومی پیش می‌بریم که از لحاظ اقتصادی نیز برای ما منطقی است.

وی با بیان اینکه هیچ شخصی از کارخانه اخراج نشده است، افزود: پیش‌بینی ما این است که منطقه خوزستان با توجه به تمرکزش به صنعت شکر استانداردهای لازم را در بخش نیروی انسانی دارد.

*هیچ قراردادی منعقد نشده است

مالک کارخانه قند شوش در ادامه به موضوع عقد قرارداد با کشاورزان شهرستان‌های همجوار توضیح داد: در بخش کشاورزی و عقد قرارداد نیز اولویت با شوش است اما ما باید شرایط را رقابتی کنیم و معادله اقتصادی باید به سمتی باشد که رقابت‌ ایجاد شود.

موسویان ادامه داد: ما در بخش صنعت نباید با کشاورزان مواجه شویم بلکه باید براساس مقاوم‌سازی بخش کشاورزی و ایجاد رقابت با تشکل‌هایی کار کنیم که در شرایط مختلف بتوان با تعامل مناسب، به مدیریت این کارخانه کمک کرد.

* بخش کشاورزی شوش نباید آسیب ببیند

مدیر جهاد کشاورزی نیز در زمینه پیشنهاد ایجاد تشکل‌هایی در شوش که طرف کارخانه قند این شهرستان برای کشت و تحویل محصول چغندر باشند گفت: تشکل‌های قدرتمندی در بخش کشاورزی شوش وجود دارد و ما ظرفیت‌های لازم را در این زمینه داریم.

علیرضا ملک‌زاده بر استفاده از ظرفیت کشاورزی شوش تاکید کرد و ادامه داد: 48 درصد از سطح زیر کشت چغندر پاییزه استان در سال زراعی 95 – 96 در شهرستان شوش انجام شده است و این رقم با متوسط 80 تن در هکتار نشان از ظرفیت بالای این شهرستان دارد.

وی بیان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، ما می‌توانیم در بخش کشاورزی و عقد قرارداد مدیرت لازم را با همکاری مجموعه مدیریتی شرکت انجام دهیم تا به کشاورزان شهرستان خدشه و لطمه‌ای وارد نشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش در پایان یادآور شد: در سه سال گذشته که کشت چغندر قند در شهرستان شوش احیا شد با مدیریت لازم طرح یکنواختی و همسان‌سازی عقد قرارداد کارخانه‌های قند استان‌های مختلف با کشاورزان شوشی را انجام دادیم، که در آینده نیز این مدیریت ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارخانه قند شوش پس از دو دهه فعالیت و در حالی که عنوان بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه را یدک می‌کشید، در سال 1382 به دلایلی ورشکسته شد.

10 سال بعد با پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و همراه کردن دولت با استفاده از قانون حمایت از صنایع ورشکسته، عملیات احیا و بازسازی این کارخانه آغاز شد؛ اکنون پس از گذشت حدود 2 سال، کارخانه قند شوش با بهره‌برداری فاصله‌ای کوتاه دارد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار