سهم چهل درصدی رشته آموزش ابتدایی در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی در سال ۹۶/ دانشکده رکوددار جذب دانشجو

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: از میان قریب به ۱۰هزار جذب دانشجو سهم رشته آموزش ابتدایی بیش از سایر رشته ها و قریب به ۴هزار نفر است.

نعمت اله موسی پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص شرایط پذیرش دانشجویان در دوره کارشناسی این دانشگاه عنوان کرد: امسال ۹هزار و ۷۵۰نفر از طریق کنکور سراسری پذیرش می شوند که برای آنها ردیف استخدامی نیز درنظرگرفته گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون خدمات کشوری دانشجویان حق الزحمه ای در طول دوره تحصیل دریافت می کنند، افزود: ورود دانشجومعلمان از مهرماه جز سوابق خدمتی آنها محاسبه می شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال قریب به ۴هزار نفر از پذیرش ها مربوط به رشته آموزش ابتدایی بوده و مابقی ظرفیت ها صرف پانزده رشته دیگر دانشگاه فرهنگیان می شود.

موسی پور با اشاره متفاوت بودن ظرفیت ها در هر پردیس تصریح کرد: امکانات و شرایط آموزشی در تعداد ظرفیت ها اثرگذار بوده و در هر استان شرایط بین ۲۰۰تا ۶۰۰دانشجو متغیر بوده است.

وی یادآور شد: رشته تحصیلی نیز تاثیر بسزایی در پذیرش داشته که در برخی رشته ها کمتر از ۱۰۰نفر و در برخی رشته ها به بیش از ۴۰۰نفر رسیده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار