سهم ۳۵ درصدی پذیرش مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سهم ۳۵ درصدی پذیرش مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور اهواز گفت: ۳۵ درصد پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی متعلق به دانشجویان دانشگاه های پیام نور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمانی مقدم پیش از ظهر امروز در آیین روز دانشجو و جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور اهواز اظهار کرد: طی سال های متمادی کنکور غول آسا در مسیر همه دانشجویان مثل یک قیف وارونه بود؛ افرادی که متمول بودند با شرکت در کلاس های کنکور از این مسیر سخت عبور می کردند و بعد هم گرفتن مدرک بسیار آسان می بود ولی این روش بی عدالتی بوده و در سطح اقتصادی افراد جامعه تضاد ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه در روش های قدیمی ضمن اینکه دانشجویان هیچ علاقمندی برای انتخاب رشته نداشتند، تصریح کرد: در این روش دانشجویان با انتخاب بین ۵۰ تا ۱۰۰ رشته یکی را مجاز می شد.

سلیمانی مقدم با اشاره به بومی پذیری دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر که دانشگاه پیام نور اهواز بیش از هشت هزار دانشجو دارد، عنوان کرد: پیام نور این قیف وارونه را به شکل اصل خود برگرداند؛ یعنی ورود به آن آسان شده و با توجه به اینکه بحث حذف کنکور طی سال های اخیر بارها مطرح شده این مسئله خیلی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور شرایط وزارت علوم را دارد و زیرنظر آن فعالیت می کند، گفت: آزمون دانشگاه های دیگر در اختیار استاد است ولی در دانشگاه پیام نور سؤالات استاندارد و یکسان برای کشور طراحی و به صورت همزمان آزمون ها را برگزار می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور اهواز در پایان با اعلام این خبر که دانشگاه پیام نور اهواز حدود دو هزار دانشجوی جدیدالورود دارد، یادآور شد: بر اساس آمار اعلامی مرکز سنجش دانشجویان دانشگاه پیام نور از سطح علمی بالاتری نسبت به دانشگاه های دیگر برخوردار هستند و ۳۵ درصد پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی متعلق به آنها است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار