سهم ۸۳۳هزار تومانی هر کاروز برای کسب مهارت/ ورود۱۲۰ هزار کارورز به بازار کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سهم ۸۳۳هزار تومانی هر کاروز برای کسب مهارت/ ورود۱۲۰ هزار کارورز به بازار کار

طبق گفته ی علی ربیعی، در راستای طرح کارورزی قرار است ۱۲۰ هزار نفر وارد بازارکار شوند که با توجه به اعتبار۱۰۰ میلیاردتومانی که در گام اول واریز شد،سهم هر فرد برای ایجاد اشتغال ۸۳۳ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اواخر هفته گذشته بود که سرانجام پس از ابلاغ بسته اشتغال فراگیر به دستگاه‌های اجرایی، از کل اعتبار 500میلیارد تومانی اجرای این طرح، 100میلیارد تومان به حساب وزارت کار واریز شد.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است سالانه برای 970 هزار نفر اشتغال ایجاد کند که برای این میزان اشتغالزایی، در بسته اشتغال فراگیر 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات بودجه و 20 هزار میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

در همین حال بانک مرکزی مردادماه امسال مصوبه تسهیلات 20 هزار میلیاردی نظام بانکی را برای اجرای طرح اشتغال فراگیر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد اما بخشی از اعتبارات 500 میلیارد تومانی اجرای این طرح از محل اعتبارات بودجه به میزان 100میلیارد تومان شنبه هفته پیش از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت کار تخصیص پیدا کرد.

پس از آن نیز علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولین قسط طرح کارورزی، هفته گذشته به حساب وزارت تعاون واریز شد و بر این اساس، 120 هزار کارورز، آماده ورود به بازار کار هستند.

اگر قرار باشد وزارت کار100 میلیارد تومان را برای 120 هزار کارورز هزینه کند، سهم کارورزی هر فرد به صورت حدود 833 هزار تومان می شود اما در شرایطی که برخی کارشناسان بازار کار معتقد هستند که احتمال به نتیجه رسیدن این طرح ضعیف است، آیا صرف این میزان هزینه برای طرح کارورزی اقدامی صحیح است؟

در حالی در آستانه ورود به نیمه دوم سال اعتبارات اجرای برنامه اشتغالی دولت تامین شده است که دولت باید در سال جاری برای حدود 970 هزار نفر اشتغال ایجاد کند و با توجه به گذشت نیمی از سال تحقق این هدف کمی تامل برانگیز است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار