سه برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

سه برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان از سه برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از امسال خبر داد.

حسین خنیفر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از سه برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با پذیرش ۲۴ هزار دانشجو معلم بخشی از کسری معلمان مدارس در سال‌های آینده جبران می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان در بدو ورود به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و دوران تحصیل آن‌ها نیز جزو سوابق خدمتی آن‌ها محسوب می‌شود.

خنیفر افزود: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شبانه روزی است و هم اکنون ۲۵ هزار تخت خالی دارد که بدون دانشجویان است.

وی از اجرای طرحی در این دانشگاه خبر داد که بر اساس آن مدت دوره کارشناسی دانشجو معلمان از ۴ به ۳ سال کاهش می‌یابد.

خنیفر تاکید کرد: این طرح که در صورت تصویب هیات امنای دانشگاه اجرایی خواهد شد، دانشجویان در ایام تابستان نیز در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

وی گفت: امسال دانشگاه فرهنگیان ۹ هزار و ۳۵۰ معلم فارغ التحصیل خواهد داشت که این معلمان از مهر امسال وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: بیش از ۳۰۰ هزار معلم تا سه سال آینده از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و باید ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بیش از پیش افزایش یابد.

خنیفر از جذب و استخدام معلم از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها گله کرد و گفت: این روش جذب معلم مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش را به تعداد محدود و فقط برای چند سال برطرف می‌کند و از طرفی گذراندن یک دوره حدودا یک ساله برای مهارت آموزی این معلمان، اصلا کافی و مفید اثر نیست.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه سه برابر شده است، اما در این دانشگاه فقط ۷۰۰ استاد موظف و ۸ هزار استاد غیرموظف وجود دارد و با کمبود حدود ۲ هزار و ۸۰ استاد روبرو هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار