سه هزار و 311 شغل خانگی در خوزستان ایجاد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سه هزار و 311 شغل خانگی در خوزستان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: پارسال با 320 میلیارد ریال اعتبار ، سه هزار و 311 شغل خانگی در خوزستان ایجاد شد.

به گزارش ایرنا سید نور محمدپور در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اهواز افزود: برای کاهش نرخ بیکاری 2 طرح بزرگ و ملی به نام طرح اشتغال فراگیر و طرح اشتغال روستایی در استان خوزستان درحال اجرا است.

وی گفت: چهار هزار و 860 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عشایری، روستایی و ساکنان مناطق محروم با سود چهار تا 6 درصد به خوزستان ابلاغ شده که سرانه پرداختی برای هر طرح روستایی 750 میلیون ریال است.

محمدپور یادآور شد: بیش از 12هزار و 860 میلیارد ریال اعتبار با سود 2 تا هفت درصد در طرح اشتغال فراگیر ابلاغ شده که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: هم اکنون بیشترین میزان ارزش افزوده در بخش صنایع کوچک و متوسط است از این رو باید در کنار صنایع بزرگ پتروشیمی و نفت خوزستان، به دنبال ایجاد چنین کارگاه هایی بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 40هزار نفر در بخش طرح های اشتغال فراگیر و هفت هزار نفر در طرح های روستایی و عشایری مشغول به کار شوند.

به گفته وی نظام جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در زمان تحریم ها نه تنها آسیب جدی ندید بلکه به دلیل همت کارگران و تولیدکننده ها پیشرفت نیز کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درخصوص افزایش حداقل دستمزد کارگران در امسال نیز گفت: با تصویب شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران 19.5 درصد رشد کرده که البته معتقد هستیم در بحث تامین مسکن و رفاه کارگران اقدامات بسیاری باقی مانده است.

وی همچنین با بیان اینکه پارسال به 26هزار و 432 خواسته کارگری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان رسیدگی شد ادامه داد: در مجموع حکم سه هزار اخراج کارگر در خوزستان صادر شد که با تلاش صورت گرفته بسیاری از آنها بازگشت به کار شدند.

محمدپور گفت: طبق استعلام تامین اجتماعی خوزستان، پارسال 53 هزار و 956 بیمه شده جدید به سامانه مشاغل افزوده شده اند که این به معنای ایجاد شغل برای آنها است.

وی ادامه داد: پارسال برای بررسی شرایط کاری، حقوقی و رعایت ایمنی کارگران هنگام کار بیش از 25هزار مورد بازرسی از سطح کارگاه ها و اماکن کارگری در خوزستان صورت گرفت.

یکی از برنامه های مهم اشتغال در کشور که از سوی دولت پیگیری می شود، طرح اشتغال فراگیر است که مبتنی بر تجربیات جهانی است و کارشناسانی که این برنامه را تدوین کرده در حال پیاده سازی آن با تکیه بر تجارب عملی آن هستند.

اشتغال فراگیر گروه های مختلف اجتماعی از قبیل زنان، جوانان دانش آموخته، جوانانی که دارای تحصیلات متوسطه هستند، روستاییان و حتی زنان و مردانی که با تکیه بر تجربه می خواهند در خانه یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی کنند دربرمی گیرد.

نرخ بیکاری در استان خوزستان 12.7 درصد اعلام شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار