سود ۱۵۰هزار تومانی سهام عدالت در انتظار مشمولین/ زمان دریافت سود مشخص نیست

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سود ۱۵۰هزار تومانی سهام عدالت در انتظار مشمولین/ زمان دریافت سود مشخص نیست

معاون وزیر اقتصاد گفت: در صورتیکه سود دریافتی در شرکت های سرمایه پذیر و ارزیابی بالای ۴هزار میلیارد تومان در یکی از شرکت ها عملی شود سود ۱۵۰هزار تومان برای مشمولین دریافت سهام عدالت تخصیص پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری صبح روز جاری در ارتباط با سهام عدالت و برآورد سود آن گفت: چندی پیش طرح ساماندهی سهام عدالت رونمایی شد و در فروردین ماه فاز دوم این طرح آغاز شد.

وی افزود:بیش از 36 میلیون نفر از 47 میلیون نفر مشمول سهام عدالت وارد سامانه شدند و صورتحساب خود را رویت کردند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به درج 29 میلیون کد شبا در سامانه سهام عدالت خاطرنشان کرد: از این تعداد 27 میلیون کد شبا تایید شده است.

پوری حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق درج شماره شبا و مطابقت با کد ملی نقص‌های موجود در ارتباط با عدم تطابق ان در سامانه بانک مرکزی رفا شد که کمک به سزایی در سیستم بانک بود.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌های سرمایه پذیر در سهام عدالت اظهار کرد: از 49 شرکت دارای قیمت گذاری قطعی برای سهام عدالت 30 شرکت مجمع عمومی را برگزار کردند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه افزود: ۱، ۶ شرکت یا سود نداشتند یا اقدامی در این مورد نداشتند.

پوری حسینی گفت: ۳ شرکت باقی مانده که مجمع تشکیل ندادند که مهمترین ان شرکت هلدینگ خلیج فارس بوده و عدد سنگینی از سود سهام عدالت از این شرکت تامین می‌شود.

وی افزود: تا به امروز سه هزار و سیصد و 45 میلیارد تومان سود توسط 30 شرکت ذکر شده تامین شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که سهام تخصیص یافته و اورده ان‌ها یک میلیون تومان است این افراد سود 125 هزار تومان برای عملکرد سال 95به ان‌ها تخصیص داده می‌شود.

پوری حسینی اظهارکرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس یکی از شرکت‌هایی است که پیش بینی می‌شود بالغ بر 600 میلیارد تومان سود داشته باشند و اگر با سنوات گذشته در مجمع حضور پیدا کنند ممکن است به بالای ۴ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: در صورتی که پیش بینی درست باشد سود هر فرد مشمول سهام عدالت به بالای 150 هزار تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کرده باشند سود کامل سال ٩٥ را می‌گیرند و واریز این وجه اجباری نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای افرادی که جزو 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت قرار ندارند وجود دارد اظهار کرد: تا زمانی که تکلیف افراد مشمول مشخص نشود و کار افراد ثبت نام شده به پایان نرسد امکان ثبت نام برای افراد جدید امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی تصریح کرد: در طول زمان علاقه مردم برای دریافت سهام عدالت بیشتر می‌شود چراکه تاکنون بیشتر حرف و حدیث در خصوص این سهام مطرح بود و اکنون که شرکت‌ها به سود رسیده اند، متقاضیان برای دریافت سهام بیشتر می‌شوند.

وی در خصوص زمان واریز سود نقدی سهام عدالت میان مشمولان اظهار کرد: فعلا نمی‌توان زمان دقیقی برای اعطای شود به مشمولین مشخص کرد چرا که توزیع سود از اختیارات سازمان خصوصی سازی نیست و برای این اقدام منتظر نظر شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی هستیم.

‎پوری حسینی گفت: برخی اصرار دارند چهره بدی از خصوصی سازی به جای بگذارند و این نکته حائز اهمیت است که کاهش سطح اشتغال نداشتیم بلکه با افزایش شغل نیز روبرو شدیم.

‎رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: نتیجه ارزیابی 90 شرکت واگذار شده نشان می‌دهد که تعداد ایجاد شغل بیشتر شده، ولی برخی در این مورد بداخلاقی می‌کنند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار