سومین بازارچه دستفروشی اهواز آغاز به کار کرد

دسته ها: اخبار استان اخبار

سومین بازارچه دستفروشی اهواز آغاز به کار کرد

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به راه اندازی سومین بازارچه دستفروشی اهواز گفت: 350 نفر از دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز در بازارچه جدید ساماندهی شدند.

به نقل از ایرنا علیرضا حلاج یکشنبه اظهار کرد: در نزدیکی هسته مرکزی شهر، حد فاصل پل کابلی و پل پنجم، جنب پارک ساحلی کارون، محلی برای این دستفروشان تعیین و برای استقرار آنها آماده سازی شده است.

وی افزود: هیات امنای هفت نفره دستفروشان این بازاچه تشکیل شده است و با همکاری آنها همه دستفروشان شناسنامه دار شده و برای آنها کارت صادر شده است.

حلاج اضافه کرد: برای هر کدام از دستفروشان یک قطعه پنج متری در نظر گرفته شده و امکانات اولیه اعم از سرویس بهداشتی و روشنایی محل نیز تامین شده است.

وی با اشاره به بازار شب در منطقه فاز 4 کوی ملت و جمعه بازار در گذشته، گفت: با وجودی که تنها چند روز از راه اندازی این بازارچه در مرکز شهر می گذرد، استقبال از آن بسیار خوب بوده و دستفروشان نیز راضی بودند به همین دلیل این بازارچه به عنوان یک الگوی موفق در ساماندهی دستفروشان برای اقدامات بعدی شهرداری معرفی شده است.

به گفته وی، پیش بینی می شود که متقاضیان ساماندهی در این بازارچه حداکثر تا 50 نفر دیگر باشند و این بازارچه تا 15 نفر دیگر گنجایش دارد که ثبت نام اولیه برای متقاضیان دیگر آغاز شده و در صورت افزایش آنها بیش از ظرفیت بازارچه سعی می کنیم محل دیگری برای ساماندهی درنظر بگیریم.

حلاج درباره تاخیر در ساماندهی دستفروشان مرکز شهر اظهار کرد: مکان هایی که دستفروشان پیش از این پیشنهاد داده بودند، مناسب نبود و هر کدام مشکلات خاص خود را داشت که امکان انتقال دستفروشان به آنها وجود نداشت، اما محل فعلی علاوه بر اینکه مورد رضایت دستفروشان است، مزاحم کسبه و اهالی نیست و به دلیل نزدیکی به پارک کارون مکان مفرحی برای شهروندان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به طرح ساماندهی وانت بارها گفت: با توجه به اینکه سه نقطه در خیابان کارگر، بلوار آیت الله بهبهانی و روبروی بلوار لشکر برای استقرار وانت بارها تعیین شده، در صورت مشاهده وانت بارها در این مناطق توقیف و به پارکینگ هدایت می شوند.

حلاج افزود: ساماندهی وانت بارهایی که در بلوار پاسدار هم اکنون توقف می کنند به دلیل کثرت و مشکلاتی که دارند به سال آینده موکول شده است.

بر اساس این گزارش، طرح ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی اهواز با اعتراض کسبه خیابان نادری در آذر 95 مصوب شد و در نهایت جمع آوری دستفروشان اردیبهشت امسال انجام شد.

شهرداری اهواز پارک ربیع در آخرآسفالت را برای استقرار دستفروشان آماده سازی کرد اما به دلیل مشکلات این محل، دستفروشان حاضر به انتقال به پارک ربیع نشدند و در یک سال گذشته چندین تجع اعتراضی برگزار شد.

در پی حوادث مختلف و اعتراضات دستفروشان اهوازی، 29 مهر هیاتی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای مطالعه وضعیت دستفروشان و همکاری در ساماندهی آنها به اهواز سفر کرد و قرار بود مصوبات آن یک هفته بعد اعلام شود، اما این مساله هنوز به نتیجه نرسیده است. باتوجه به نرخ بالای بیکاری و حاشیه نشینی در اهواز، دستفروشی یکی از مشکلات این کلانشهر است که در سال های اخیر بر شدت آن افزوده شده است.

تعداد دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز پیش از این یک هزار تا 700 نفر برآورد شده بود.

اخبار استان اخبار