سونی از فروش گوشی های اپل چه سودی میبرد ؟

دسته ها: اخبار

وابستگی شرکت ها به یکدیگر یک حقیقت اجتناب ناپذیر در دنیای امروزی است. امروزه هیچ کمپانی سازنده گوشی های هوشمند را نمیتوان یافت که در تولید یک گوشی هوشمند به هیچ شرکتی وابسته نباشد.

 

اپل به عنوان یکی از بزرگان حوزه تلفن های هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیست. همانطور که میدانید اپل از گذشته تا به امروز در دوربین های گوشی آیفون از سنسورهای سونی استفاده میکرد.

اپل آیفون ۶ و ۶ پلاس بر خلاف مدل های قبلی آیفون، از دو سنسور سونی در قسمت جلو و پشت دستگاه بهره مند هستند. به همین خاطر فروش بالای اپل میتواند در سود بیشتر سونی از بابت واگذاری این سنسورها به اپل تاثیر زیادی داشته باشد. اپل به تازگی اعلام کرده که در سه ماهه گذشته، موفق به فروش ۶۱٫۲ میلیون دستگاه گوشی اپل شده است.

سونی در خصوص قیمت واگذاری سنسورهای دوربین آیفون ۶ رقمی را اعلام نکرده، اما تحلیلگران این حوزه پیش بینی میکنند سونی بابت هر گوشی که شامل دو سنسور در جلو و پشت دستگاه است، رقمی در حدود ۲۰ دلار را از اپل دریافت کرده باشد. اگر قیمت هر جفت سنسور این گوشی ها را ۲۰ دلار در نظر بگیریم و آن را بر تعداد فروش گوشی های اپل در سه ماهه گذشته ضرب کنیم رقمی عجیب به دست می آید. بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از بابت فروش سنسورهای دوربین به اپل آن هم در طول سه ماه!

 

هر چند که این رقم تماما به عنوان سود خالص محاسبه نمیشود و هزینه ساخت و موارد دیگر را نیز باید در نظر گرفت، اما فروش بالای گوشی های اپل در سود سالانه سونی تاثیر بسزایی دارد.

منبع:xperiann

اخبار