سوژه اولین قسمت «ماه عسل» در آخرین لحظه عوض شد

دسته ها: اخبار

غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه سه سیما،‌ با تأکید بر روند موضوع‌محور شدن برنامه «ماه عسل» و واکنش مخاطبان به موضوعات قسمت‌های ابتدایی آن گفت: «ماه عسل» یکی از پربیننده‌ترین برنامه شبکه سه سیما در ایام ماه مبارک رمضان بوده و بر همین اساس حواشی‌های آن نیز بیشتر است.

وی گفت: امسال رویکرد شبکه سه سیما برای «ماه عسل» دور شدن از اولویت‌بخشی به سوژه‌ها و نزدیک شدن آن به برنامه‌ای موضوع‌محور بود.

مدیر شبکه سه سیما در مورد موضوع برنامه نخست «ماه عسل» افزود: متأسفانه در این برنامه ناهماهنگی‌هایی صورت گرفت و قرار نبود این موضوع نخستین برنامه «ماه عسل» باشد. براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار بود قصه پسری روایت شود که بعد از 20 سال خانواده‌اش را پیدا می‌کند.

میرحسینی یادآور شد: هماهنگی‌ها در این زمینه صورت گرفته بود اما 10 صبح همان روز سوژه مورد نظر اعلام کرد که خانواده‌اش آمادگی لازم را ندارند و امکان حضور در استودیو برایشان فراهم نیست.

وی با بیان اینکه این عوامل سبب شد تا کنداکتور برنامه تغییر یابد، اظهار داشت: برای سوژه مورد نظر نیز پردازش موضوع سخت بود چرا که تصمیم بر آن بود که نگاهی نقدی به عشقهای مجازی داشته باشیم و کنار آن با نمایش شهدای غواص عشقهای حقیقی را نشان دهیم.

مدیر شبکه سه گفت: موضوع برنامه قرار نبود روی خودکشی و یا تلاش برای این عمل قبیح باشد و حتی قرار بود با نمایش شهدای غواص گفت‌وگوهایی را که از قبل ضبط شده بود نیز نمایش دهیم.

میرحسینی افزود: جوانی که به‌سبب عدم تجربه و سست بودن بنیان‌های فکری برای اثبات عشق خویش این کار را انجام می‌دهد خودش به حقیر بودن موضوع پی می‌برد و حتی آن را برای خانواده‌اش نیز بازگو نمی‌کند.

وی ادامه داد: نگاه شبکه به این موضوع از زاویه تأیید آن نبود بلکه تصمیم داشتیم این تفکر نادرست را به نمایش بگذاریم و اشتباه فرد را بیان کنیم. متأسفانه برخی افراد که نقدهای فراوانی در این زمینه داشتند احتمالاً تمامی برنامه را ندیدند چرا که روند برنامه در انتها به این موضوع ختم شد که هم خود سوژه و هم میهمانان این عمل را نادرست عنوان کردند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: «ماه عسل» سعی در تقبیح این حرکت احمقانه داشت و قرار بود با نمایش شهدای غواص عشق حقیقی را به مخاطبان نشان دهد، عشقی که انسان را بزرگ می‌کند و شهدای غواص در آن لحظه تاریخی تصمیمی صحیح می‌گیرند که به بالاترین منزلت می‌رسند.

وی اظهار داشت: متأسفانه به‌سبب فرصت زمان اندک و نیز پلاتوهای زیاد احسان علیخانی این سناریوی اصلی برنامه اجرا نشد و نتوانستیم به جمع‌بندی مد نظر برسیم.

میرحسینی در مورد انتقادهای دیگری که درباره «ماه عسل» مبنی بر افت کیفی آن مطرح می‌شود، گفت: این امر طبیعی است و «ماه عسل» طی 10 سال گذشته همیشه از دیدگاه مخاطبان دچار افت و خیز بوده است.

مدیر شبکه سه سیما افزود: نمی‌توان ادعا کرد که یک برنامه همیشه در اوج باشد و گاهی این اتفاق ممکن است بیفتد، هرچند که معتقدم طی روزهای آتی شاهد اوج‌گیری مجدد این برنامه خواهید بود. (تسنیم)

اخبار