سیاست تثبیت اشتغال و کارآفرینی اولویت وزارت کار در سال آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانطور که در لایحه بودجه ۱۳۹۹ پیشنهاد شده، تثبیت اشتغال و توسعه کارآفرینی مهمترین برنامه‌های اشتغال سال آینده کشور است.

«عیسی منصوری» بعدازظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فضای موجود حاکم بر کشور، سال آینده سیاست‌های فعال بازار کار ادامه می‌یابد و دو حوزه تثبیت اشتغال و کارآفرینی به محتوای موجود اضافه می‌شود.

وی افزود: براساس سیاست تثبیت اشتغال منابع را به افرادی که شاغل هستند و تمایلی به ایجاد اشتغال می‌دهیم.

معاون توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: امروز در سیاست‌های فعال بازار کار به بیکاران پول نمی‌دهیم، بلکه به افرادی که شاغلند و یا کارفرمایانی که به اشتغال افراد کمک می‌کنند، اعتبار تخصیص پیدا می کند.

وی درباره میزان اعتبار مصوب بودجه ۹۹ در حوزه اشتغال گفت: براساس شرایط کشور، نظام قانونی حداقلی برای این حوزه در نظر گرفته می شود و دردو سال گذشته این نهادها تا حدی برنامه های وزارت تعاون را پذیرفته‌ و منابع حداقلی در نظر گرفته‌ شده است.

براساس لایحه بودجه پیشنهادی دولت که روز گذشته کلیات آن در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ۸۴ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان برای توسعه کارآفرینی و اشتغال پیشنهاد شده است. سال گذشته ۶۵ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان اعتباری برای این بخش تصویب شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار