سیل خوزستان 408 نفر از شاغلان طرح‌های اشتغال پایدار روستایی را بیکار کرد

دسته ها: اخبار استان اخبار

سیل خوزستان 408 نفر از شاغلان طرح‌های اشتغال پایدار روستایی را بیکار کرد

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در اثر سیلاب استان خوزستان 84 فقره طرح اشتغال پایدار روستایی بین 20 تا 100 درصد آسیب دیدند و حدود 408 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از بین رفت.
سید سعید حسینی نژاد معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در اثر سیلاب استان خوزستان 84 فقره طرح اشتغال پایدار روستایی بین 20 تا 100 درصد آسیب دیدند که این طرح‌ها عمدتاً در قالب حصیربافی، زنبورداری، سیلو نگهداری غلات، گلخانه و گیاهان دارویی هستند.
وی افزود: از محل طرح‌های اشتغال پایدار روستایی آسیب‌دیده در خوزستان حدود 408 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از بین رفت.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: هویزه به دلیل سیلاب بهمن‌ماه سال 97و مدت‌زمان جاری بودن سیل در فروردین 98 دارای بیشترین میزان آسیب در خوزستان است و حمیدیه و دشت آزادگان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: طرح‌های اشتغال پایدار روستایی در برخی شهرها ازجمله اندیمشک و شوش آسیب کمتری دیدند.
حسینی نژاد با اشاره به تشکیل کمیته اشتغال مناطق سیل‌زده در وزارت تعاون، اظهار کرد: مقرر شد به‌صورت موقت و برای مسکن در حال حاضر بیمه بیکاری به افراد بیکار شده پرداخت شود و در مرحله بعدی برای طرح‌های آسیب‌دیده تنفس و امهال وام‌های دریافتی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی آسیب‌دیده مدت‌زمان بازپرداخت وام‌ها بیشتر می‌شود و زمانی را نیز به‌عنوان تنفس و یا مهلت پرداخت برای آن‌ها معین می‌شود.
حسینی نژاد گفت: بحث امهال و دوره تنفس وام‌ها از تصمیمات ملی هستند و از اختیارات مؤسسات بانکی استانی خارج است.

اخبار استان اخبار