سینماگران را به شرکت در جشنواره فیلم "شهر من؛ اهواز" دعوت می کنم

دسته ها: اخبار

شب گذشته شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز در ضیافت شامی میزبان سینماگران و هنرمندان شرکت کننده در دومین دوره ی جشنواره بین المللی فیلم های علمی بود. در این ضیافت که در محل رستوران صادقیه اهواز برگزار شد بیش از صد نفر از هنرمندان و خبرنگاران و از جمله سی فیلمساز خارجی شرکت کننده در این جشنواره معتبر میهمان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز بودند.

سید خلف موسوی در آغاز این مراسم و طی سخنانی کوتاه که همزمان به انگلیسی نیز ترجمه    می شد ضمن خوش آمد گویی به میهمانان شرکت کننده در این جشنواره ابراز امیدواری کرد که اقامت در اهواز برای آنان با خاطراتی خوش همراه باشد. شهردار اهواز تاکید کرد که خوزستان دیاری است که از دیرباز مهد هنر بوده است و قدیمی ترین تمدن ها را در خود جای داده است. جای جای این استان از زیگورات هفت تپه گرفته تا آبشارهای شوشتر و آثار تاریخی مسجد سلیمان و پل های زیبای اهواز نمودی از هنر دوستی مردمان مهربان این استان است که با تمام وجود به سرزمین خود عشق می ورزند.

موسوی ضمن تاکید بر عزم شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز بر حمایت از هنر و فرهنگ در راستای تداوم این روحیه ی هنر دوستی آمادگی شهرداری اهواز را برای پشتیبانی از آثار هنرمندان اعلام نمود. شهردار اهواز در این راستا با بیان این که شهرداری اهواز قصد دارد جشنواره ی فیلم “شهر من؛ اهواز” را از سال آینده برگزار نماید از همه ی سینماگران داخلی و خارجی خواست در این جشنواره که روابط عمومی شهرداری پیگیری و برگزاری آن را به عهده خواهد داشت شرکت کنند.

زیبا صالح پور، عضو شورای اسلامی شهر نیز که سخنران بعدی این ضیافت بود به نمایندگی از اعضای شورای کلانشهر اهواز به میهمانان داخلی و خارجی این جشنواره خیر مقدم نمودند و ضمن تاکید بر هنر دوستی دیرین مردم ایران گفت که هنرمندان عصاره ی زیبایی ها هستند. صالح پور با بیان این که هم آموزه های دینی و هم دیرینه ی تاریخی ما همواره هنرمندان را ستایش کرده است تاکید کرد که هنرمندان با خلق آثار هنری جلوه ای از زیبایی های خلقت الهی را به نمایش می گذارند و یکی از صفات خداوند یعنی خلق بیشتر در این قشر متجلی است.

در پایان این مراسم نیز با غذاهای محلی از هنرمندان داخل و خارجی شرکت کننده در دومین دوره ی جشنواره ی بین المللی فیلم های علمی پذیرایی شد.

اخبار