شرایط اختصاص وام مسکن دانشجویی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط اختصاص وام مسکن دانشجویی اعلام شد بر این اساس وام مسکن به دانشجویی که آخرین نیمسال تحصیلی مجاز خود را می گذراند، تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط اختصاص وام مسکن دانشجویی اعلام شد. این وام ودیعه ای است که به منظور کمک به تأمین بخشی از هزینه اجاره بهای مسکن دانشجویان متأهل روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده  های فنی و حرفه ای از سوی صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می  شود.

مدارک  مورد  نیاز  میزان  و  نحوه پرداخت آن به شرح زیر است:

شرایط اختصاصی وام مسکن

الف- شرایط اجاره نامه:

۱-اجاره نامه رسمی می بایست دارای کد رهگیری از دفاتر مشاورین املاک مجاز باشد.

۲-اجاره نامه از لحاظ مکانی می بایست در شهر محل تحصیل یا محل سکونت دانشجو باشد.

۳-اجاره نامه می بایست به نام دانشجو و یا همسرش و یا هر دو آنها باشد.

تبصره ۱-مبنای تعیین مبلغ وام براساس شهر محل تنظیم  اجاره  نامه (تهران،   کلان  شهرها  و  سایر  شهرها)  در  هر  سال، قبل از شروع سال تحصیلی مطابق مصوبات هیأت امناء صندوق تعیین و اعلام خواهد شد.

تبصره۲-مدت زمان اجاره نامه می بایست در نیمسالی که دانشجو تقاضای وام می کند، اعتبار داشته باشد.

ب-وام مسکن به دانشجوی متاهلی که مسکن اجاره  ای در  اختیار داشته باشد، فقط یک بار برای هر مقطع تحصیلی پرداخت می شود و می بایست پس از فارغ التحصیلی مطابق قوانین به صورت یکجا بازپرداخت شود.

ج-در صورتی که زوجین دانشجو باشند، فقط یکی از آنها می تواند از وام مسکن بهره مند شود.

د-دانشجوی متأهل زن دارای فرزند که به علت شهادت، فوت، متارکه و یا از کارافتادگی همسرسرپرستی فرزند یا فرزندان خود را بر عهده دارد با ارائه مدارک و مستندات قانونی می تواند ازاین وام بهره مند شود.

ه-دانشجوی متأهل ساکن در خوابگاههای دانشجویی دانشگاههای دولتی و یا غیردولتی(مورد  تأیید  شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی استان)، هم زمان مجاز به استفاده از وام مسکن نیست.

-وام مسکن به دانشجویی که آخرین نیمسال تحصیلی مجاز خود را می گذراند، تعلق نمی گیرد.

ز-در  صورت ارائه اجاره نامه با مبلغ بیش از میزان مقرر در مبالغ هر شهر، میزان وام پرداختی به دانشجویان از سقف مبلغ تعیین شده بیشتر نخواهد بود و در صورت کمتر بودن مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه، مطابق مبلغ مقرر در اجاره نامه وام پرداخت خواهد شد.

ح-اگر پرداخت وام از منابع صندوق باشد، بازپرداخت آن می بایست بعد از فارغ التحصیلی دانشجوو مطابق مقررات بازپرداخت به صورت یک جا به صندوق تأدیه گردد و چنانچه از طریق بانک طرف قرارداد صندوق پرداخت شود مطابق ضوابط اعلام شده از سوی بانک عامل خواهد بود.

مدارک مورد نیاز:

الف-سند تعهدنامه الصاقی در سامانه صندوق که توسط کاربر دانشگاه یا از طریق سامانه برخط ثبت اسناد، کنترل و دریافت می شود.

ب-ارائه اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری تنظیم شده در دفاتر مشاورین املاک مجاز.

ج-تأهل دانشجو که از طریق سامانه استعلام ثبت احوال سنجیده می شود.

د-ارائه نامه رسمی سرپرستی فرزند از دادگاه برای دانشجوی متاهل زن دارای شرایط بند(د) شرایط اختصاصی وام مسکن.

مبلغ وام مسکن:

 مبلغ وام مسکن براساس شهر محل تنظیم اجاره نامه (تهران، کلان شهرها و سایر شهرها) هر سال پس از تصویب هیات امناء تعیین و ابلاغ می شود.

تبصره:اسامی کلان شهرهای اعلام شده توسط وزارت کشور به شرح ذیل است که در صورت تغییر آن، تعداد کلان شهرها قابل تغییر خواهد بود. کلان شهرها: اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قم، کرمانشاه.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار