شرایط استخدام وزارت نفت ظلم به خوزستان است/ مجلس به موضوع استخدامی‌ها با جدیت ورود کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط استخدام وزارت نفت ظلم به خوزستان است/ مجلس به موضوع استخدامی‌ها با جدیت ورود کند

امام‌جمعه شهر چمران بابیان اینکه شرایط استخدامی وزارت نفت مغایر قانون و ظلم به استان خوزستان است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدیت به موضوع استخدامی‌های این وزارتخانه ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: ضروری است در هفته وحدت مراسم‌های باشکوه همراه بابیان سیره آن حضرت ایجاد شود، برای حفظ مجد و عظمت اسلام باید همه مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، پیروزی بر داعش و آزادی عراق و سوریه از چنگال داعش هدیه وحدت بود.

وی بیان کرد: محبت اهل‌بیت (ع) اقدس مقدسات تمام مذاهب اسلامی است، آل سعود اتباع رژیم صهیونیستی و خارج از دایره اسلام و مسلمانان هستند.

خطیب جمعه چمران گفت: آل سعود هرروز فتنه جدیدی بین جهان اسلام ایجاد می‌کند، آل سعود به بهانه مبارزه با تروریسم چهل کشور عربی و اسلامی را به تجمع دعوت کرد اما هدفی جز ایجاد فتنه جدید و مقابله با خط مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد. آل سعود بداند این ائتلاف سست‌تر از خانه عنکبوتی بوده و نشانه به بن‌بست رسیدن این رژیم سفاک است، آل سعود به انزوا رفته و دیگر آبرویی برایش باقی نمانده است.

وی اظهار کرد: بی‌آبرویی دیگر برای آل سعود و آل خلیفه وخامت حال پدر معنوی ملت مظلوم بحرین «آیت‌الله عیسی قاسم» است. حکومت بحرین خودش را در مقابل سلامتی ایشان مسؤول نمی‌داند اما بداند تمام مسؤولیت بر گردن رژیم آل خلیفه است.

امام‌جمعه شهر چمران افزود: مردم به احترام توصیه‌های این عالم با بصیرت و مجاهد اعتراضات مسالمت‌آمیز انجام می‌دادند. در صورت خدشه و عدم تعهد رژیم آل خلیفه نسبت به‌سلامتی «آیت‌الله عیسی قاسم» کسی نمی‌تواند امنیت کشور بحرین را تضمین کند چون مردم قطعاً قیام خواهند کرد و این مسأله آغازی بر پایان آل خلیفه خواهد بود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اگر مجلس دنبال انقلابی بودن است باید از الگوی کامل نماینده مجلس انقلابی و سیره و روش آیت‌الله مدرس پیروی کند، این بزرگوار با تمام توان برای مردم و ملت و نه برای حزب و جناح فریاد می‌زد.

هاشمی با تأکید بر لزوم پرهیز نمایندگان از تبدیل‌شدن به وکیل الدوله، افزود: همکاری با دولت و همدل بودن مطلوب است اما وابستگی به دولت به استقلال قوه مقننه ضربه خواهد زد.

وی در ادامه به‌روز بیمه و مشکلات ایجادشده برای طرح بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های موفق و رضایت‌بخش دولت بیمه سلامت است. دولت با حفظ این طرح و خدمت‌رسانی بهتر در این زمینه، خدمات بیشتری به مردم و محرومان ارائه کند. تضعیف بیمه سلامت درد محرومان را بیشتر خواهد کرد.

امام‌جمعه چمران در فراز پایانی خطبه‌ها با اشاره به مصوبه استخدامی وزارت نفت در استان خوزستان و شرایط لحاظ شده برای این استخدام، اظهار کرد: اولویت دادن استخدامی‌ها به دانشگاه‌های خارج استان و عدم ذکر حتی یک دانشگاه از استان خوزستان سوء تدبیر بلکه استخدام با این کیفیت خلاف شرع بین و خلاف قانون اساسی است.

وی در پایان گفت: این وضع استخدام مغایر قانون و ظلم به استان خوزستان و ضربه زدن به استان خوزستان ضربه زدن به‌نظام است. انتظار داریم نمایندگان مجلس جدی‌تر به این موضوع ورود کرده و از حق‌وحقوق مردم استان حمایت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار