شرایط جدید ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد شرایط جدید، زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون، دوشنبه ۱۸ فروردین منتشر می‌شود.
شرایط جدید ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که مقرر بود از ۲۰ اسفند آغاز شود، به تعویق افتاد.

سازمان سنجش اعلام کرد این کار به دلیل شرایط پیش آمده همه گیری کرونا ویروس و تعطیلی دانشگاه‌ها، صورت نمی‌گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است شرایط جدید و زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون که صرفا با سوابق تحصیلی پذیرش دارند در دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ منتشر می‌شود.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۹۹ در روز سه‌شنبه، ۸ بهمن بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

تمام داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی:
داوطلب متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

-مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

-دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

-پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با کارت‌های بانکی عضو شتاب.

-تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

-ثبت نام و انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان از ۲۰ بهمن ماه آغاز و در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۹ پایان می‌یابد.

تذکرات لازم:

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ بنابراین کلیه متقاضیان (دیپلم‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلم‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را (طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار