شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد

رنجبر گفت: متقاضیان هیئت علمی از دانشگاه‌های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می‌شوند.
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از تلاش‌های علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و همکاران ایشان که مرحله اول دعوت از متقاضیان را انجام داده‌اند، گفت: سه هزار و ۹۶۰ متقاضی در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد شرکت کردند که از این تعداد صلاحیت ۵۵۹ نفر احراز شده است؛ پرونده تمامی این متقاضیان بررسی شده و با توجه به نسبت استاد به دانشجو در رشته‌های تحصیلی هر واحد و استان و دیگر مولفه ها، غربالگری اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان جذب، اظهار داشت: علاوه بر شرایط علمی و عمومی، حداکثر سن برای متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های غیرپزشکی ۴۰ سال، پزشکی ۳۵ سال و دکتری تخصصی ۴۵ سال است که رشته‌های تحصیلی متقاضیان در ۲ مقطع آخر تحصیلی باید با گروه آموزشی همخوانی داشته باشد.

رنجبر افزود: حداقل معدل متقاضیان جذب باید در دوره کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ باشد.

وی با تشریح برنامه‌های جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تقویم زمانی توسط مرکز جذب اعلام می‌شود که در پایان اسفند و اوایل فروردین اسامی نهایی را اعلام می‌کنیم و متقاضیان از دانشگاه‌های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می‌شوند.

در ادامه محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مراحل جذب هیئت علمی در واحد‌های علوم پزشکی، گفت: ۵۰۰ نفر در سامانه جذب اعضای هیئت علمی ثبت‌نام کرده اند و بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی متقاضیان در دست بررسی است.

محمدرضا مردانی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دغدغه‌های ولایتی و طهرانچی درخصوص جذب و تبدیل وضعیت اساتید، تأکید کرد: معیار صلاحیت عمومی این است که استاد علاوه بر تخصص علمی و آموزشی، دارای تعهد و علاقمند به اسلام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: اساتیدی که در قالب پیمانی در حال فعالیت هستند، باید در هیئت امنای استانی مورد ارزیابی قرار گیرند و پس از تأیید، به هیئت مرکزی جذب دانشگاه که جایگزین هیئت مرکزی جذب وزارت علوم است، معرفی شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی با قدردانی از قاطعیت ولایتی در رعایت ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر ولایتی در مورد ارزش‌ها و معیار‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با صراحت صحبت کرده است و خوشحالم که ایشان در این زمینه قاطعیت نشان داده است. اینکه بر جذب اساتید شایسته تاکید می‌شود، قابل تقدیر است، چرا که استاد نقش اصلی در پرورش دانشجو برعهده دارد و باید از صلاحیت‌های عمومی و علمی برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: تزکیه و مسائل تربیتی با شیوه و روشی که دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفته است، منجر به تحول عظیم در این دانشگاه خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار