شرایط حذف ترم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره شرایط حذف درس و ترم دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.
غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، دانشگاه آمادگی لازم برای برگزاری کلاس‌ها و امتحانات پایانی نیمسال تحصیلی جاری در هر دو حالت مجازی و حضوری را دارد و برای این منظور، همه هماهنگی‌های لازم با واحد‌های استانی و مراکز تابعه دانشگاه صورت گرفته است.

او افزود: از ۱۶ فروردین ماه، بیشتر کلاس‌های دروس نظری و همچنین درس‌های نظری- عملی و عملی که قابلیت اجرایی آموزش مجازی را دارند، با رعایت تمامی استاندارد‌ها از طریق آموزش مجازی در حال برگزاری است. در خصوص دروسی که امکان آموزش مجازی را ندارند، پس از عادی شدن شرایط و اعلام آن از طرف ستاد مربوطه، تشکیل کلاس و برگزاری امتحانات آن‌ها به صورت حضوری و در تابستان انجام خواهد شد.

کیانی تصریح کرد: در صورت استمرار بحران موجود و عدم برگزاری کلاس‌های حضوری و امتحانات دروس مدنظر تا پایان تابستان، امکان تمدید دروس با حفظ تمامی شرایط در نیمسال اول سال تحصیلی آینده نیز وجود دارد. در این صورت، دروس مذکور در سامانه آموزشی دانشگاه ناتمام اعلام شده و پس از برگزاری کلاس‌های فشرده و انجام امتحانات، نمره این دروس ثبت خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در راستای ارتقای کیفیت، افزایش ضریب دسترسی و برقراری عدالت آموزشی، دانشگاه و وزارت علوم در تلاش است که از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایط استفاده از اینترنت رایگان را برای تمام دانشجویان ایجاد کند و معاونت دانشجویی دانشگاه در نظر دارد تا از طرف کمک خیران، امکانات آموزشی از قبیل DVD حاوی محتوای درسی الکترونیکی به صورت رایگان یا نیم بها را در اختیار دانشجویان بی بضاعت و ساکنان مناطق محروم قرار دهد.

کیانی در ادامه بیان کرد: موافقت با درخواست دانشجو برای حذف ترم در نیمسال جاری نیز با رعایت ضوابط و مقررات آئین نامه‌ی آموزشی و لحاظ کردن شرایط اختصاصی دانشجو و رشته مربوطه انجام می‌گیرد که با اخذ مصوبه از هیئت امنای دانشگاه، شهریه واحد‌های درسی که به علت بروز شرایط خاص مانند کرونا به درخواست دانشجو و با رعایت ضوابط بخش نامه دانشگاه حذف می‌شوند (به استثنای حذف اظطراری)، عودت داده شده و یا با حفظ شرایط برای اتمام دروس ناتمام در حساب مالی دانشجو ذخیره خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان یادآوری کرد: با اراده جمعی هئیت رییسه و تلاش شبانه روزی همکاران فنی و آموزشی ستاد و صف دانشگاه تمامی آموزش‌های آفلاین در سامانه اختصاصی دانشگاه (سماد) و کلاس‌های تعاملی آنلاین در سامانه‌های تعاملی مرتبط در حال برگزاری هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار