شرایط داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی در کنکور ارشد 97 پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی در کنکور ارشد 97 پزشکی

بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، داوطلبان رشته های پیراپزشکی مشمول طرح نیروی انسانی، می توانند صرفا یک بار یا در دوران دانشجویی یا در اولین آزمون بعد از فراغت از تحصیل در آزمون مربوطه اعم از رشته مرتبط و غیر مرتبط شرکت نمایند. مضافا اینکه در صورت پذیرفته شدن در آزمون مذکور، تعهدات مربوط به طرح نیروی انسانی مقطع کارشناسی، کماکان به قوت خود باقی است.

لازم بذکر است اگر این افراد طرح نیروی انسانی را شروع کارده باشند در صورت قبولی در آزمون، با دانشگاه محل انجام خدمت تسویه حساب نموده و ادامه طرح به بعد از اتمام تحصیل موکول می گردد.

افرادی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری بوده و یک بار در آزمون شرکت کرده و پذیرفته نشده اند مکلف به انجام خدمات قانونی بوده و در صورتی مجاز به شرکت مجدد در این آزمون می باشند که پس از شروع طرح تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۷ خدمات مربوطه را به اتمام برسانند. بدیهی است این افراد در صورت شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می بایست گواهی پایان طرح را به عنوان یکی از مدارک الزامی به دانشگاه محل تحصیل ارائه نمایند.

بعبارتی فقط مشمولینی که بعد از تاریخ ۹۵/۱۱/۱ فارغ التحصیل شده و در آزمون سال ۹۶ شرکت نکرده اند مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۷ می باشند.

کلیه فارغ التحصیلان مشمول قانون طرح نیروی انسانی که خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را انجام داده یا از انجام این خدمات معاف شده اند، می توانند با ارائه مدرک مربوطه معافیت و یا پایان طرح در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت که مشمول طرح نیروی انسانی بوده و خدمات مربوط به طرح را باید بصورت اجباری انجام دهند، عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی، پرستاری دندانپزشکی و بهداشت دهان، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی (مقاطع کاردانی و کارشناسی برای ورودی های مهر سال ۹۵ به بعد)، تکنسین سلامت دهان (مقطع کاردانی از ورودی بهمن سال ۹۴ به بعد).

سایر رشته های مشمول قانون از نظر شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، محدودیتی ندارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار