شرایط دستیاری بورسیه پزشکی قانونی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط دستیاری بورسیه پزشکی قانونی اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور شرایط دستیاری بورسیه پزشکی قانونی را بر اساس بند «د» تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 اعلام کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی ،مهدی فروزش با اشاره به شرایط خاص کار در پزشکی قانونی گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور از نظر شرایط کاری وضعیت خاص و متفاوت از کلیه دستگاه های اجرایی حتی زیرمجموعه های قوه قضاییه دارد و این موضوع به طور مکرر در بازدیدهای به عمل آمده از سوی مسئولان مورد اذعان واقع شده است.
وی با تاکید بر لزوم جذب نیروهای متخصص و فنی در سازمان اظهار کرد : توسعه روزافزون فعالیت های سازمان و حساسیت دستیابی به نتایج دقیق در کارشناسی ها که پایه و اساس تصمیم‌گیری مراجع قضایی است و لزوم جذب نیروهای متخصص مورد نیاز به خصوص پزشک را بیش از پیش آشکار می کند.
فروزش افزود:براساس همین ضرورت و با پیگیری های مستمر از طریق مراجع ذیربط در دولت توسط رئیس، قائم مقام و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و سایر مسئولان ذیربط سازمان، موفق به اخذ مجوز استخدام 120 نفر پزشک شامل 100 پزشک عمومی و 20 نفر متخصص شدیم که در قانون بودجه سال 1396 مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی گفت: بر اساس بند «د» تبصره 12 قانون بودجه 1396 به پزشکی قانونی اجازه داده می شود برای تامین نیروهای فنی مورد نیاز خود به جذب 100 پزشک عمومی و 20 متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت در امر آموزش و در سقف اعتبارات خود اقدام کند.
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های اخیر در سازمان اداری و استخدامی کشور موفق شدیم نسبت به پذیرش 20 نفر متخصص مورد اشاره در بند «د» تبصره 12 قانون بودجه 1396 اقدام کنیم که بر اساس آن مقرر شد 20 نفر دستیار رشته تخصصی پزشکی قانونی در آزمون دستیاری سال آینده برای سازمان تربیت و طی سال های آینده در پزشکی قانونی مشغول به کار شوند.
فروزش تصریح کرد: این شمار دستیار به صورت بورسیه سازمان پزشکی قانونی در ‍آزمون دستیاری پذیرفته خواهند شد که شرایط پذیرش آنان به شرح زیر است:
**شرایط پذیرش :
– سن زیر 40 سال داشته باشند
– کارمند دستگاه اجرایی دیگری نباشند (به استثنای ادارات پزشکی قانونی)
– واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی باشند
– تعهد خدمت به میزان سه برابر مدت تحصیل خواهد بود
– خدمت در محل و استان های مورد نیاز سازمان خواهد بود
– از بدو تحصیل به استخدام پیمانی سازمان پزشکی قانونی کشور در می آیند
– از ابتدای تحصیل حقوق دریافت می کنند
– از سه برابر ظرفیت عمومی مصاحبه علمی و تخصصی به عمل می آید
– گزینش در قوه قضاییه انجام خواهد شد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار