شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰/ حداکثر سن باز هم کاهش یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای کنکور سال ۱۴۰۰ اعلام شد و بر این اساس حداکثر سن پذیرش دانشجو که پیش از این به ۲۴ سال افزایش یافته بود مجدد به ۲۲ سال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای کنکور سال 1400 اعلام شد.

با توجه به اینکه پیش از این افزایش سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 22 سال به 24 سال اطلاع رسانی شده بود و این موضوع  در دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 نیز ذکر شده بود اما مجدد برای کنکور سال 1400، سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 22 سال اعلام شده است.

پاسخگویی دانشگاه فرهنگیان به این پرسش که چرا مجدد حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان کاهش یافته است، باعث تنویر افکار عمومی و پاسخ به سوالات و ابهامات تعداد زیادی از داوطلبان کنکور خواهد شد.

در تصویر ذیل مشخص است که حداکثر سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 99، 24 سال اعلام شده بود.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای سال 1400 بدین شرح است:

با توجه به ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب 27 آبان 99 شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همانند سنوات قبل در صورت دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت محدود و با رعایت تبصره‌های ذیل ماده واحده جذب صورت می‌پذیرد.

بدیهی است شرایط و ضوابط اختصاصی تکمیلی به انضمام به ظرفیت پذیرش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دفترچه شماره 2 درج و به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد.

متقاضیان باید موارد زیر را در اعلام علاقه‌مندی خود به این رشته‌ها مد نظر قرار دهند و بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد مزبور و همچنین شرایط و ضوابطی که متعاقباً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دفترچه شماره 2 درج خواهد شد به عهده متقاضی است.

1. دارا بودن حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوطه.

2. داشتن حداکثر سن 22  سال تمام در بدو ورود به دانشگاه متولدین اول مهر 78 به بعد.

3. داشتن حداقل معدل کل لازم دوره متوسطه دوم (معادل پایه دهم، یازدهم و دوازدهم )که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته شماره 2 درج خواهد شد.

4. بومی بودن متقاضی در کد رشته محل مربوط بر اساس ملاک‌های تعیین شده در دفترچه شماره 2 آزمون .

5. برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی.

6. موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی.

7. معرفی متقاضی از سازمان سنجش به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی نمی‌شود چنانچه صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی افراد مورد معرفی شده مورد تایید آموزش و پرورش قرار گیرد سازمان سنجش با در نظر گرفتن اولویت‌های انتخاب متقاضی نسبت به گزینش علمی نهایی آنها بر اساس تراز نمرات علمی کنکور در زیرگروه مربوطه اقدام و اعلام نتیجه نهایی خواهد کرد.

8. مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال 1400 از سوی همه متقاضیان و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی متقاضیان مرد در مراحل مختلف آزمون مزبور به عهده متقاضیان خواهد بود.

شرایط و ضوابط تکمیلی پذیرش دانشجو متقابل متعاقباً جهت اطلاع متقاضیان رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام خواهد شد بنابراین ملاک عمل آخرین تغییراتی خواهد بود که به استناد مجوز صادره از سوی مراجع ذیصلاح در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی یا از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم صدور مجوز استخدامی موضوع بلا اثر بوده و پذیرش دانشجو صورت نخواهد گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار