شرایط پذیرش 120 پزشک عمومی و متخصص در سازمان پزشکی قانونی فراهم شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط پذیرش 120 پزشک عمومی و متخصص در سازمان پزشکی قانونی فراهم شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت : فرایند استخدام تعهد خدمت در پزشکی قانونی کشور در حال انجام است و120 پزشک عمومی و متخصص جذب می شوند.
به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان پزشکی قانونی مهدی فروزش افزود: با توجه به مشکل این سازمان در زمینه جذب و نگهداشت نیروهای تخصصی بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از مراجع مربوطه مجوز استخدام 120 نفر طی قانون بودجه سال 1396 کل کشور به سازمان تخصیص یافته است .
وی ادامه داد: بر اساس بند ‘د’ تبصره 12 – این قانون به سازمان پزشکی قانونی کشور اجازه داده شده است ،برای تامین نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز خود به جذب 100 نفر پزشک عمومی و 20 نفر پزشک متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر آموزش و در سقف اعتبارات خود اقدام کند.
این مقام پزشکی قانونی تصریح کرد: پس از ابلاغ قانون بودجه هماهنگی ها و رایزنی های لازم برای اجرای بند فوق با سازمان اداری و استخدامی کشور از ابتدای سال 1396 آغاز و ضمن اخذ مجوز استخدام، طی جلسات کارشناسی متعدد آن سازمان با به کارگیری دانشجویان سال آخر و همچنین بورسیه کردن کلیه پذیرفته شدگان دوره دستیاری پزشکی قانونی موافقت و مجوزهای لازم صادر شد.
به گفته فروزش پس از اخذ مجوز شرایط لازم برای متقاضیان استخدام در دوره دستیاری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام و آن وزارتخانه نیز پس از اعلام نتایج آزمون دستیاری، پذیرفته شدگان دوره تخصصی پزشکی قانونی را به این سازمان معرفی، که پس از انجام مصاحبه تخصصی برای گزینش و سایر مراحل استخدام معرفی شدند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی گفت : در خصوص پزشکان عمومی نیز طی بخشنامه ای به ادارات کل پزشکی قانونی استان‌ها ضمن اعلام سهمیه تخصیص یافته، مقرر شد رایزنی های لازم بادانشجویان سال آخر پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها به عمل آمده و دانشجویان متقاضی برای انجام مراحل استخدام به سازمان معرفی شدند.
براساس اعلام پزشکی قانونی مجوز شرایط لازم برای متقاضیان استخدام تعهد خدمت به شرح زیر است:
*دارا بودن حداکثر 40 سال سن (با احتساب مدت زمان تحصیل) برای پزشکان متخصص و 35 سال برای پزشکان عمومی.
* واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی باشند:
تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
-عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل
* نداشتن هیچگونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و منع تعهد خدمت در سازمان پزشکی قانونی کشور.
* تعهد خدمت در سازمان پزشکی قانونی به مدت 10 سال است که از این مدت پنج سال، در مناطق مورد نیاز سازمان خواهد بود.
* متقاضیان پس از انجام مراحل مصاحبه علمی و گزینش، استخدام پیمانی خواهند شد.
* در خصوص متقاضیان مرد، اولویت با افرادی است که خدمت سربازی را انجام داده باشند؛ در سایر موارد، شروع خدمت در سازمان پس از پایان دوره سربازی خواهد بود.
* اولویت با متقاضیان بومی هر استان است (تعریف بومی وفق شرایط اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور است.)
* شرکت در آزمون دستیاری تخصصی در رشته های روانپزشکی، پاتولوژی و پزشکی قانونی در صورت عدم وجود منع قانونی پس از شروع به کار در سازمان امکان‌پذیر است. در خصوص سایر رشته ها شرکت در آزمون دستیاری تخصصی حداقل پس از سه سال از شروع خدمت و اشتغال در بخش های فنی سازمان امکانپذیر خواهد بود.
* مسئولیت هرگونه مغایرت در اطلاعات و مدارک مورد نظر، متوجه متقاضی است و در صورت اثبات تخلف،استخدام فرد ابطال می شود.
*داشتن سلامت کامل روانی،جسمانی و توانایی انجام امور پزشکی قانونی.
* پذیرفته شدگان در استخدام تعهد خدمتی در سازمان می توانند از امکانات رفاهی سازمان با شرایط مشابه سایرکارکنان سازمان استفاده کنند.
*مدت زمان مجاز برای دوره تحصیل مطابق با شرایط تعیین شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود و چنانچه فردی در طی مدت تعیین شده موفق به اخذ مدرک تحصیلی نشود ضمن ابطال استخدام مکلف به تامین خسارت های وارده به سازمان پزشکی قانونی بر اساس محاسبه سازمان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار