شرایط پرداخت هزار میلیارد تومان مطالبات معوق فرهنگیان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

شرایط پرداخت هزار میلیارد تومان مطالبات معوق فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان پیش دبستانی براساس قانون مجلس در حال به کارگیری هستند، البته در حوزه کارشناسی نظراتی درباره استخدام آنها داریم و این موضوع در دستور کار مجلس است و هر چه به تصویب برسد، مکلف به اجرا هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد بطحایی امروز در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت نیروی انسانی و فضای آموزشی مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: در آغاز سال تحصیلی 13 میلیون دانش آموز شروع به تحصیل می‌کند و 1100 عنوان کتاب در 138 میلیون جلد آماده شده است که در شهرستان‌ها از 20 شهریور و تهران 25 شهریور توزیع می‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای کتاب‌های جدیدالتالیف آغاز شده و معلمان دوره‌های مربوط را طی می‌کنند و 810 پروژه عمرانی برای مهر افتتاح می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود هزار کلاس درس هنوز خشت و گلی است و حدود 1800 کلاس کانکسی داریم که در برنامه‌های سال 97 با وضعیت مناسبتری به آموزش ادامه خواهیم داد.

بطحایی عنوان کرد: از سال جاری تا 4 سال آینده تعداد زیادی از معلمان شرایط بازنشستگی پیدا می‌کنند و در جلسات با مدیران کل در خصوص رو‌ش‌های مختلف تامین و جایگزینی افراد بررسی انجام و مطرح شد افراد توانمند که تمایل به ادامه کار دارند بازنشستگی را به تاخیر بیاندازند.

وی بیان کرد: البته از دانشگاه فرهنگیان حدود 20 هزار نفر جذب نیرو خواهیم داشت و در مذاکره با سازمان برنامه و بودجه وضعیت نیروهای حق التدریس را مشخص کردیم تا مانند سال‌های قبل بخشی از حق التدریس‌ها را تامین کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به نظر می‌رسد به لحاظ کسری نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید مشکل نداشته باشیم.

بطحایی در مورد اولویت‌های کاری خود عنوان کرد: شناخت ضعف و قوت شرط لازم است اما کافی نیست، این آشنایی با مسائل آموزش و پرورش لزوماً چاره حل مشکلات نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با مشکلات مزمنی رو به رو است که نیاز به همت جمعی و گفتمان ملی دارد و امیدوام با آمادگی دولت و رای اعتماد نمایندگان به آموزش و پرورش زمینه‌های گفتمان فراهم شود تا بتوان به تدریج دردهای مزمن و قدیمی را برطرف کرد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سند تحول 6 زیر نظام دارد که تا این زیر نظام‌ها تصویب نشود و امکان اجرای آن نخواهد بود و سه زیر نظام آماده بررسی و تصویب است که در یک یا دو ماه آینده در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد. اولین زیرنظام مدیریت و رهبری است که در دستور کار قرار دارد و با تصویب تمام زیر نظام‌ها تکلیف ما برای عملیاتی کردن راهکارها روشن خواهد شد.

بطحایی درباره نیروی انسانی پیش دبستانی‌ها بیان کرد: مربیان پیش دبستانی براساس قانون مجلس در حال به کارگیری هستند، البته در حوزه کارشناسی نظراتی درباره استخدام آنها داریم و این موضوع در دستور کار مجلس است و هر چه به تصویب برسد مکلف به اجرا هستیم و نظرات کارشناسی می‌دهیم تا به کارگیری آنها موجب کاهش کیفیت نشود.

وی ادامه داد: مطالباتی در آموزش و پرورش وجود دارد که در چند روز اخیر سه جلسه با سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم و آخرین فهرست نهایی شده است و مطالباتی که اولویت اول دارد را تنظیم کردیم و امیدواریم وضعیت درآمدی خزانه طوری باشد تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از آن را تامین کنیم، حدود هزار میلیارد تومان جمع کل معوقات از جمله حق التدریس و حق الزحمه است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار