شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان فارغ‌التحصیل چیست؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان فارغ‌التحصیل چیست؟

رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) توضیحاتی در مورد شرایط پرداخت وام قرض الحسنه به دانشجویان فارغ التحصیل ارائه کرد.

پرویز فتاح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه‌ای در قبال اشتغال دانشجویان تحت پوشش ندارد، گفت: چنین وظیفه‌ای قابل اقدام برای کمیته امداد نیست و اعتبارات اشتغال به صورت صد‌‌‌در‌صدی به سرپرستان تعلق گرفته و به مددجویان موردی، فرزندان و پشت نوبتی ها پرداخت نمی شود.

کمیته امداد وظیفه خودکفایی و خوداشتغالی خانواده ها را دارد

وی با یادآوری اینکه کمیته امداد وظیفه خودکفایی و خوداشتغالی خانواده ها را دارد، افزود: هدف این است که با حمایت و پرداخت وام‌های قرض الحسنه و فراهم کردن مقدمات و نظارت بر این امر خانواده‌ها را خودکفا کنیم.

تمرکز کمیته امداد بر خودکفایی خانواده ها

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی موارد سرپرست خانواده ناتوان بوده یا فوت شده که در این رابطه تنها فرزند می‌تواند خانواده را حمایت کرده و نجات دهد که کمیته امداد بر این موضوع متمرکز شده و با انجام اقدامات حمایتی و خودکفایی آنها تلاش می‌کند خانواده از چرخه حمایتی خارج شود.

سال گذشته حدود 135 هزار فقره وام به سرپرستان و فرزندان پرداخت شد

فتاح با بیان اینکه سال گذشته حدود 135 هزار فقره وام به سرپرستان و فرزندان پرداخت شد، گفت: امسال با حمایت دولت و مجلس شاید بتوان به حدود 200 هزار نفر وام قرض الحسنه پرداخت کرد که در بین این افراد دانشجویانی که فارغ‌‌التحصیل شده و مشکل سربازی ندارند یا معاف شده و سربازی آنها به اتمام رسیده اگر تشخیص داده شد که می‌توانند خانواده را به خودکفایی برسانند به آنها نیز پرداخت می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار