شرط اجرای بازنشستگی زودتر از موعد کارگران با 25 سال خدمت

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی درباره علت عدم اجرای ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع و بازنشستگی زودتر از موعد توضیحاتی ارائه کرد.

محمدحسن زدا، اظهار کرد: در این ماده قانونی قید شده بود که درخصوص بازنشستگی پیش از موعد افرادی که 25 سال خدمت کرده اند، به ازای پنج سالی که باید به بیمه شده ارفاق شود، باید 50 درصد حق بیمه این مدت را دولت و 50 درصد دیگر را کارفرما بپردازد.

وی افزود: به موجب این قانون هزینه ای به دولت تحمیل شد؛ تا زمانی که دولت این بودجه را پرداخت کرد، قانون را اجرا کردیم، اما یک تا دوسالی است که دولت اعلام می کند نمی تواند اعتباری را در این زمینه تخصیص دهد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته مجوزی از دولت دریافت کردیم تا افراد مایل به بازنشستگی زودتر از موعد حق بیمه سنوات ارفاقی را خودشان بپردازند در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بر این اساس اگر شخصی تمایل به این امر داشت می تواند سهم دولت و کارفرما را خودش بپردازد و زودتر بازنشسته شود.

زدا افزود: این مجوز به واحدها ابلاغ شده و در نتیجه می توان گفت که این طرح متوقف نشده است؛ اما اگر بیمه شده ای منتظر است دولت هزینه را تامین کند، باید دید که آیا دولت برنامه ای در این خصوص دارد یا خیر؟

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار