شرط اعلام ظرفیت برای بورس خارج/ اعزام ۴۵۸دانشجو به فرصت مطالعاتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پرونده بورسیه دکتری خارج از کشور بسته نشده است اگر دانشگاه‌ها تا صدور دفترچه شماره ۲ دکتری اعلام نیاز و بخشی از هزینه را پرداخت کنند ظرفیت اعلام می کنیم.

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره صفر شدن بورسیه دکتری خارج از کشور گفت: الان چند سالی است که اعزام دانشجو به شکل بورسیه را کاهش داده ایم و تقریباً از سال ۹۷ در دفترچه ‌آزمون پیش بینی نکرده ایم.

وی افزود: دلیل آن این است که هم تحصیلات تکمیلی ما خیلی رشد کرده و بسیاری از نیازهای ما را تامین کرده است، هم البته مشکلات اعتباری و بودجه ای وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: به جای هر دانشجو که به بورس اعزام می شود حداقل می توان ۸ دانشجو را به دوره کوتاه مدت فرصت تحقیقاتی اعزام کرد.

بورسیه دکتری خارج از کشور بسته نشده است

وی یادآورشد:  با این حال پرونده آن را نبسته ایم اگر دانشگاه‌ها تا صدور دفترچه شماره ۲ دکتری در رشته های خاص و رشته های بین رشته ای اعلام نیاز کنند و بخشی از هزینه را خودشان تقبل کنند، ظرفیت اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: سعی کرده ایم آنچه را که می توانیم صرفه‌جویی کنیم را در دوره های شش ماهه مورد نیاز دانشجویان دکتری برای سفر تحقیقاتی به خارج از کشور و یا انجام بخشی از پژوهش خود در داخل دانشگاه های اختصاص دهیم.

اعزام ۴۵۸ دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی خارج از کشور در روزهای اخیر

وی ادامه داد: البته سعی کردیم جمعیت دانشجویان استفاده کننده از فرصت تحقیقاتی را افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در روزهای اخیر ۴۵۸ دانشجو دکتری به فرصت تحقیقاتی خارج از کشور اعزام شدند، ۴۰۷ نفر نیز دوره خود را در داخل کشور سپری می کنند.

توزیع ۲۵۰ سهمیه جدید فرصت تحقیقاتی دکتری

وی ادامه داد: از نزدیک به ۶۰۰ سهمیه ای که در ۶ ماه اول سال بین دانشگاه ها توزیع کردیم، حدود ۲۵۰ سهمیه جدید دوباره به دانشگاه ها اختصاص داده ایم که منتظریم دانشجویان را معرفی کنند و امیدواریم تا پایان سال آنها نیز اعزام شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار