شروع ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بدون آزمون و ممتازین کارشناسی ارشد ۹۶ آزاد از 21 شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شروع ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بدون آزمون و ممتازین کارشناسی ارشد ۹۶ آزاد از 21 شهریور

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ممتاز رتبه‌های اول و نیز پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ از سوی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه منتشر شد.
بنابر اعلام سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، پرونده کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد سال ۹۶ جهت احراز صلاحیتهای عمومی تحت بررسی است لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان این مرحله منوط به تأیید صلاحیت های عمومی ایشان توسط مراجع ذیصلاح خواهد بود.

– پذیرفته شدگان لازم است مطابق مفاد مندرج در ذیل و با در دست داشتن مدارک لازم در زمان تعیین شده به محلهای دانشگاهی مربوطه مراجعه نمایند.

-سنوات تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به ویژه برای مشمولین ۳ سال است و به هیچ وجه قابل افزایش نمی باشد.

-مشمولان خدمت وظیفه عمومی لازم است براساس مقرراتی که از سوی سازمان وظیفه عمومی اعلام گردیده و همچنین مندرجات دفترچه راهنمای دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور ضوابط مربوطه را رعایت و وظایف محوله را به موقع انجام داده باشند و دانشگاه در قبال عدم رعایت آن مسئولیتی ندارد. از جمله آن که از زمان فراغت از تحصیل بیش از یک سال سپری نشده باشد و چنانچه بیش از یک سال از اتمام تحصیل آنان در دوره کارشناسی سپری شده باشد. به موقع به خدمت اعزام شده باشند.

– با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیتهای اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت میباشد.

مدارک لازم برای ثبت نام:

۱- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاههای معتبر داخل و خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و قناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی با قید معدل.

تبصره : پذیرفته شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصلی مدرک کارشناسی (لیسانس) خود نمی باشند باید اصل گواهی تأیید شده دال بر فراغت از تحصیل را که توسط دانشگاه محل تحصیل با قید معدل صادر شده باشد. به همراه ریز نمرات تأیید شده ارائه نمایند.

تذکر : فارغ التحصیلان مشمول دوره کارشناسی که با ارائه گواهی تأیید شده از محل تحصیل دوره مذکور ثبت نام می نمایند. علاوه بر گوامی و ریز نمرات مذکور بایستی تصویر برگ لغو معافیت تحصیلی دوره کارشناسی را ارائه نماید. همچنین چنانچه دوره مذکور را در مدتی بیش از شش سال از بدو ورود به اتمام رسانده اند بایستی تصویر مجوز افزایش سنوات بدون ذکر غییت را برای مدتی که مازاد بر شش سال تحقصیل کرده اند ارائه نمایند.

۲- اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی خوانا از تمام صفحات (اصل شناسنامه برای تطبیق میباشد).

۳- اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی (ارائه اصل کارت جهت برابر با اصلی بودن تصویر کارت میباشد).

۴- شش قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ (از یک نگاتیو) که اخیراً تهیه شده باشد (برای برادران مشمول ۱۲ قطعه ).

۵- مدرکی که وضعیت خدمت وظیقه عمومی برادران را مشخص نماید۔

تذکر: افرادی که از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط ثبت نام نیستند (از جمله دارای دفترچه اعزام به خدمت با غیبت میباشند و یا با غیبت به خدمت اعزام شده اند یا در برگ اعزام آنان دانشجوی اخراجی یا انصرافی یا ترک تحصیل ذکر شده است) مجاز به ثبت نام نمی باشند.

۶- تکمیل و ارائه سایر فرم های ثبت نام که توسط واحد دانشگاهی در اختیار پذیرفته شدگان قرار داده می شود.

زمان و محل ثبت نام:

پذیرفته شدگان نهایی کلیه رشته ها لازم است شخصا در روز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه جهت ثبت نام به واحدهای مربوطه که آدرس و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس www.sanjesh.iau.ac.ir درج شده است، مراجعه نمایند. همچنین لازم است پذیرفته شدگان جهت اطلاع از چگونگی ثبت نام ورودی های جدید به سایت اینترنتی واحدهای دانشگاهی نیز مراجعه نمایند.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت نام تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود.

تبصره: پذیرفته شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال، سنندج، نجف آباد، تبریز، کرج، قم، قزوین، بروجرد، شیراز و اراک جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحدها به شرح ذیل مراجعه نمایند.

علوم و تحقیقات به آدرس: www.srbiau.ac.ir

تهران‌مرکزی به آدرس: www.iauctb.ac.ir

تهران‌جنوب به آدرس: www.azad.ac.ir

تهران شمال به آدرس: www.iau-tnb.ac.ir

الکترونیکی به آدرس: www.iauec.ac.ir

نجف‌آباد به آدرس: https://rs.iaun.ac.ir

سنندج به آدرس: www.iausdj.ac.ir

تبریز به آدرس: www.iaut.ac.ir

کرج به آدرس: www.kiau.ac.ir

قم به آدرس: www.qom-iau.ac.ir

قزوین به آدرس: www.qiau.ac.ir

بروجرد به آدرس: www.aiub.ac.ir

شیراز به آدرس: www.iaushiraz.ac.ir

میزان شهریه، هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶:
شهریه پذیرفته شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که به منظور تأمین بخشی از هزینه های این دوره در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت میگردد. علاوه بر دو مورد مذکور، دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه باید مبلغ ۱۱۸۰۰۰۰ ریال بابت هزینه خدمات آموزشی به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز نماید.
حق بیمه حوادث مبلغ ۲۷۵۰۰ ریال می باشد که هر پذیرفته شده باید آن را به حسابی که دانشگاه مشخص نموده واریز نماید.
پذیرفته شدگان واحدها و مراکز بین المللی و برون مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی)، مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار