آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰

22 مهر 140 – اعلام زمان تقریبی برگزاری آزمون کارآموزی کانون های وکلای دادگستری در سال 1400

نایب رییس کانون وکلای خراسان از تعیین زمان تقریبی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش اختبار وکیل حسن حسن زاده نایب رییس کانون وکلای خراسان و نماینده کانون خراسان در صندوق حمایت دراستوری اینستاگرام خود از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در فاصله زمانی بیست بهمن تا اوایل اسفند خبر داد.
این وکیل دادگستری اعلام کرد: بر اساس تصمیم شورای اجرایی اسکودا زمان برگزاری آزمون سال ۱۴۰۰ کارآموزی کانون های وکلای دادگستری در فاصله زمانی بیست بهمن تا اوایل اسفند برگزار  خواهد شد.
تاریخ دقیق و جزییات بیشتر متعاقبا اعلام می‌شود.
در این جلسه که در تاریخ ۲۲ مهر ماه در محل اتحادیه و به صورت حضوری و بر خط برگزار گردید، دستور همایش بوشهر نیز مورد تصویب قرار گرفت. کلیات اساسنامه موسسات حقوقی و دستور العمل صدور گواهی وکالت تخصصی نیز مورد تصویب قرار گرفت تا در دستور همایش بوشهر قرار گیرد. در این جلسه اعضای کمیسیون ورزشی اسکودا نیز با رای مخفی انتخاب گردیدند.


20 مهر 1400 – دریافت کارت آزمون وکالت دادگستری – قوه قضاییه سال 1400 

به اطلاع می رساند؛ لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت دادگستری – قوه قضائیه فعال گردید.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


12 مهر 1400: اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون وکالت دادگستری – قوه قضاییه سال 1400

به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه در سال 1400 میرساند که آزمون صبح روز جمعه مورخ 1400/07/23 در 60 شهرستان کشور برگزار میشود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت 8:00 آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان میبایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون 
لینک مربوط به پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه شنبه 1400/07/20 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار میگیرد و متقاضیان میتوانند با وارد کردن شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.
ب – آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شرکت در آزمون
1- در صورت مشاهده مغایرت در بندهای 1 ،2  ،4 ،5 ،9،6، 10، 11، 13،12 و 14 کارت شرکت در آزمون، لازم است حداکثر تا تاریخ 1400/07/23 به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید.
تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 10 (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان متقاضی استفاده از سهمیه بنیاد شهید- سپاه پاسداران-ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ 1400/07/23 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.
تذکر مهم در خصوص سهمیه: کسانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده و سهمیه درخواستی آنان از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند.
2- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ذیل وجود دارد متقاضیان میتوانند از ساعت 8:30 الی12:00 ظهر و 14:00 الی 17:00 بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ 1400/07/22 به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول شماره 1 و 2 ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند:
1-2- چنانچه نسبت به بندهای 3 و 7 (جنس و معلولیت) معترض هستید.
تبصره: درخصوص بند 7 (معلولیت) چنانچه خواستار اعمال بند فوق میباشید، لازم است فرم مخصوص معلولیت تایید شده را از سازمان بهزیستی دریافت و تحویل باجه رفع نقص نمائید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.
2-2- چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «2» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
ج ‍‍ ـ یادآوری های مهم‌ 
1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
2- در ورودی حوزه های امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
3- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
4- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بیسیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.
5- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب میشود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.
6- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بیسیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با متقاضیان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
7- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ 1400/07/30 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
د- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی 
ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:
1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
8- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
9- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
10- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
11- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
12- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
ه‍‍ ـ تکمیل فرم خوداظهاری متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون وکالت قوه قضائیه سال 1400 که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 07/ 07/ 1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ 14/ 07/ 1400 لغایت جمعه مورخ 16/ 07/ 1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون وکالت قوه قضائیه) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
و – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان  به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان  می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه مینماید که متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره ‌تلفن ‌42163  با پیش شماره 021 در میان بگذارند.

 دریافت فایل جدول شماره 1 – شهرستان محل برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه سال  1400 براساس استان محل اقامت  فعلی  داوطلبان  در قالب PDF
دریافت فایل جدول شماره 2 – آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون حوزه خواهران و برادران آزمون وکالت قوه قضائیه 1400 در قالب PDF


۱۰ شهریور ۱۴۰۰- ثبت نام مجدد آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰

به اطلاع می رساند مهلت ثبت‌نام مجدد آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ آغاز گردید.

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید


6 شهریور 1400 – اطلاعيه زمان برگزاری و امکان مجدد ثبت نام در آزمون های کارشناسان رسمی و وکالت قوه قضائیه سال 1400 

با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون های کارشناسان رسمی و وکالت قوه قضائیه به استناد مصوبه هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ 1400/05/25 مبنی برعدم امکان برگزاری این آزمونها در روزهای پنجشنبه و جمعه 18 و 1400/06/19، زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه به روز پنجشنبه مورخ 1400/07/22 و آزمون وکالت قوه قضائیه به روز جمعه مورخ 1400/07/23 موکول گردید.
با توجه به تعویق زمان برگزاری این آزمونها به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند از روز چهارشنبه مورخ 1400/06/10 لغایت روز شنبه مورخ 1400/06/13 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه اصلاحیه مورخ 1400/05/09 آزمون کارشناسان رسمی و اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه، به درگاه اطلاع‌رسانی  اين سازمان مراجعه و  نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلا  ثبت‌نام خود را تکمیل نموده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند تا مهلت اعلام شده، بجز عکس، سایر اطلاعات خود را ویرایش نمایند.


4 شهریور 1400 – تمدید مجدد مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال 1400

جاماندگان از ثبت‌نام در آزمون وکالت و کارشناسی سال ۱۴۰۰ می‌توانند چهارشنبه هفته آینده در این دو آزمون ثبت‌نام کنند.
پیرو درخواست‌های مکرر داوطلبان آزمون وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰ مبنی بر بازگشایی مجدد سایت ثبت‌نام در آزمون، با پیگیری‌های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، فرصت ثبت‌نام مجدد به داوطلبان داده می‌شود.
با هماهنگی صورت‌گرفته با سازمان سنجش، این دسته از داوطلبان خواهند توانست از دهم تا سیزدهم شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش در آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند.
فرصت اعطایی آخرین مهلت ثبت نام بوده و قابل تمدید نمی‌باشد. جزئیات این خبر در تارنمای مرکز قابل دسترسی است.


31 مرداد 1400 – احتمال برگزاری آزمون وکالت در مهر ماه 1400

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به اینکه برگزاری آزمون وکالت این مرکز در شهریور ماه به خواست سازمان سنجش به تعویق افتاد، گفت: به دنبال برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰در مهرماه هستیم.
علی بهادری‌جهرمی، رییس مرکز وکلای قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم گفت: شرایط کشور در خصوص اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن استان‌ها در پیک پنجم همه‌گیری، ستاد ملی مبارزه با کرونا را بر آن داشت تا مرحله کتبی آزمون وکالت 1400 مرکز وکلا را به تعویق بیندازد.
وی افزود: طبق اعلام قبلی، قرار بود آزمون وکالت 1400 مرکز وکلا در تاریخ 18 شهریور برگزار شود، تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در موعدد مقرر پیش‌بینی و اجرا شده بود که متأسفانه با پیک پنجم شیوع کرونا مواجه شدیم و به این ترتیب برگزاری آزمون در شهریور ماه ممکن نیست.
بهادری‌جهرمی ادامه داد: با توجه به فروکش کردن پیک پنجم در برخی استان‌ها و نیز تلاش‌هایی که دولت محترم در خصوص کنترل بیماری و واکسیناسیون گسترده مردم دارد، به نظر می‌رسد به زودی شاهد پایدار شدن وضع بیماری در کشور خواهیم بود و به‌زودی شاهد برگزاری آزمون وکالت 1400 مرکز وکلا خواهیم بود.
رییس مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: زمان مطلوب برای ما برگاری آزمون در مهرماه 1400 است تا هم داوطلبان در خصوص برنامه‌ریزی تحصیلی خود با مشکل مواجه نشوند، و هم اینکه در برنامه‌های مرکز در خصوص تأمین وکلای مورد نیاز کشور با خللی ایجاد نشود. البته این نظر مطلوب ماست و همه‌ چیز به کنترل بیماری کرونا در ماه‌های آینده و نیز تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بستگی دارد.


26 مرداد 1400 – اطلاعیه تعویق آزمون مرکز وکلا و کارشناسان رسمی در سال 1400 

آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با اوج گیری کرونا در شهریور ماه آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.
زمان جدید برگزاری آزمون هنوز اعلام نشده است.
پیش از این، طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش و همچنین اعلام مرکز وکلا، قرار بود آزمون وکالت دادگستری مرکز در روز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ و آزمون کارشناسی رسمی مرکز در روز ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.


12 مرداد 1400 – تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال 1400

پيرو انتشار اطلاعیه راهنمای ثبت نام در تاريخ 06/05/1400، با توجه به اعلام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه، به اطلاع متقاضيان اين آزمون مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا اين تاريخ (1400/05/12) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا روز جمعه مورخ 1400/05/15 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  اين سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً متقاضیانی که قبلاً ثبت نام نموده‌اند درصورت تمایل می‌توانند در این بازه زمانی اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش نمایند.


مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، در اجرای بند «ب» ماده 4 آئین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب 97/11/27 از متقاضیان اخذ پروانه وکالت دادگستری سراسر کشور جهت شرکت در آزمون ثبت نام به عمل می آورد.

شرایط لازم:

1) تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2) داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی و حداکثر 65 سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه (متولدین از 1337/6/1 تا 1378/6/1)
تبصره: شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون حداقل شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرآیند های آزمون و احراز صلاحیت) واجد شرایط حداقل شرط سنی شوند، بلامانع است.
3) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) یا دانشنامه لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح
تبصره 1: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جای مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.
تبصره 2: مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
تبصره 3: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

مدارک لازم جهت ثبت نام:

متقاضیان محترم لازم است تصویر اسکن شده مدارک زیر را در هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند
1) یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه روشن و رعایت شئونات اسلامی با حجم حداکثر 150 کیلوبایت.
2) تمام صفحات شناسنامه
3) کارت ملی
4) گواهی فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق (گرایش های مختلف حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی) از دانشکده های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) یا تصویر تعهدنامه مربوط به تبصره 4 که در ادامه می آید.
5) مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت و گواهی معافیت دائم) و یا تصویر تعهدنامه مربوط به تبصره 5 که در ادامه می آید. (بدون حاشیه های زاید به شکل jpg و با اندازه حدود 213 در 312 pixels و با وضوح تصویری 72.dpi)
6) پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی محل فعالیت در آزمون شرکت می کنند.
یادآوری مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمونهای قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثرا برای متقاضیانی که ثبت نام آنها توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتمأ نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عكس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد
تبصره 1: متقاضیانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی می شوند برای اخذ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده 5 آئین نامه اجرایی مرکز و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون بر عهده متقاضیان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود، قبولی در هر یک از مراحل آزمون یا مصاحبه علمی و شخصیتی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه های مربوطه را نداشته باشند هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.
تبصره 2: متقاضیان هنگام ثبت نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.
تبصره 3: مطابق مصوبه هیئت محترم نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، در خصوص پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال 1400 سرباز کارآموز پذیرفته نمی شود. بنابراین متقاضیانی که به هر نحوی مشمول خدمت سربازی می باشند یا پس از فراغت از تحصیل مشمول خواهند شد، باید حداکثر تا تاریخ 1401/06/31 کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن متقاضی در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.
تبصره 4: متقاضیانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، باید حداکثر تا تاریخ 1401/06/31 گواهی فراغت از تحصیل خود را ارائه نمایند، در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن متقاضی در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.
تبصره 5: متقاضیانی که مدرک مربوط به فراغت از تحصیل یا پایان خدمت را در زمان ثبت نام دارا نیستند و تا تاریخ 1401/06/31 ارائه می کنند لازم است نسبت به امضای تعهدنامه و بارگذاری تصویر آن در زمان ثبت نام به جای مدارک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت اقدام نمایند. جهت دریافت متن تعهد نامه به مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه مراجعه نمایید.

نحوه ثبت نام:

1) کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون وکالت در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه متقاضیان باید از چهارشنبه مورخ 1400/05/06 لغایت روز سه شنبه مورخ 1400/05/12 لغایت روز جمعه مورخ 1400/05/15 به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری ارائه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمنا یادآور می شود ثبت نام منحصر به صورت الکترونیکی می باشد و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. ثبت نام به غیر از روش فوق غير قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.
2) متقاضیان در هنگام ثبت نام لازم است با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند.
3) متقاضیان در هنگام ثبت نام، حق انتخاب صرفا یک استان جهت حوزه قضایی محل خدمت را دارا می باشند.

پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی:

متقاضیان واجد شرایط می بایست نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان (2500000 ریال) به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند. لازم به توضیح است هزینه ثبت نام به حساب مشخص شده در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه واریز خواهد شد . متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ 1400/06/16 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 1400/06/19 با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

مواد و منابع امتحانی:

ردیف نام دروس ضریب
1 حقوق مدنی 2
2 آئین دادرسی مدنی 2
3 حقوق تجارت 2
4 حقوق جزای عمومی و اختصاصی 2
5 آئین دادرسی کیفری 2
6 فقه 2
7 حقوق ثبت 1
8 حقوق اساسی 2

آزمون از قوانین و مقررات زیر با آخرین اصلاحات و همچنين آراء وحدت رویه مرتبط با آنها خواهد بود.
آیین دادرسی مدنی
1) قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال 1379 با اصلاحات بعدی
2) قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال 1356 با اصلاحات بعدی
3) قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب سال 1394
4) قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392
5) قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391
6) قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال 1394
7) آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه مصوب سال 1397
آیین دادرسی کیفری
1) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392
2) آیین نامه اجرای احکام مصوب رییس قوه قضائیه سال 1398
حقوق تجارت
1) قانون تجارت مصوب سال 1311
2) لایحه قانونی اصلاح موادی از قانون تجارت مصوب سال 1347
3) قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1370 با اصلاحات بعدی
4) قانون صدور چک مصوب سال 1397
5) قانون اداره تصفیه ورشکستگی مصوب سال 1318
حقوق جزای عمومی و اختصاصی
1) قانون مجازات اسلامی مصوب سال1392(مطابق با اصلاحات اخیر) به همراه بخش تعزیرات از قانون مجازات
اسلامی مصوب سال 1375
2) قانون کاهش مجازات حبس تعزیری (مصوب 1399)
3) قانون جرایم رایانه ای مصوب سال 1388
4) قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال 1386 با اصلاحات بعدی
5) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب سال 1369 با اصلاحات بعدی
6) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال 1367
فقه
سوالات فقهی این بخش از کتاب تحریرالوسیله خواهد بود:
1) کتاب الوکاله
2) کتاب القضاء
3) کتاب الشهادات
4) کتاب الاقرار
5)کتاب الایمان
حقوق ثبت
1)قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال 1310 با اصلاحات بعدی
2) قانون افراز و فروش املاک مشاع مصوب سال 1357
3) قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مصوب 1390
4)قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1322
حقوق مدنی
1) قانون مدنی مصوب سال 1307 با اصلاحات بعدی
2) قانون امور حسبی مصوب سال 1319 با اصلاحات بعدی
3) قانون مسئولیت مدنی مصوب سال 1339
4) قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356
5) قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376
6) قانون تملک آپارتمان ها مصوب سال 1343 با اصلاحات بعدی
7) قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 1389
8) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال 1395
حقوق اساسی
6) قانون اساسی به همراه نظریات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان

تذکرات مهم:

1) شماره تماس اعلام شده توسط متقاضی هنگام ثبت نام تنها محل ارتباط رسانی است فلذا عواقب هرگونه عدم دسترسی
آتی به شماره بر عهده متقاضی است.
2) وجه پرداختی صرفاً برای شرکت در آزمون کتبی دریافت میشود و به هیچ وجه مسترد نخواهد شد، پرداخت هزینه شرکت در سایر مراحل ارزیابی نیز بر عهده متقاضیان است.
3) 30 درصد از ظرفیت پذیرش به ایثارگران مذکور در ماده 59 مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، که حداقل 70 درصد نمره آخرین پذیرفته شده را کسب نموده اند و واجد شرایط دیگر باشند، اختصاص مییابد. استفاده از این سهمیه مانع از پذیرش ایثارگرانی که نمره قبولی سهمیه آزاد را کسب نموده اند نمی باشد.
تعریف ایثارگر بر مبنای قانون مذکور: فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (10%)، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25 %) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور متقاضیانه در جبهه. این سهمیه فقط برای آن دسته ایثارگرانی قابل اعمال است که در تاریخ ثبت نام کد ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی را دارا باشند و پس از آن امکان هیچ گونه اعمال سهمیه وجود ندارد.
همچنین هیچگونه اعتراض مرتبط با موضوع ایثارگری پس از ثبت نام متقاضی در آزمون، پذیرفته نخواهد شد.
4) همه قوانين و مقررات داخلی مرکز برای تمام متقاضیان و پذیرفته شدگان لازم الاتباع است و تغییرات آتی در قوانین و مقررات به منزله سلب حق مکتسبه نبوده و رعایت آنها نیز الزامی خواهد بود. تمامی متقاضیان نیز موظف هستند دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز على الخصوص آیین نامه اجرایی مرکز مصوب 1397/11/27 و دستورالعمل کارآموزی وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مصوب 1399/02/02 را مطالعه نمایند. قبولی متقاضی در آزمون یا مصاحبه در صورت عدم احراز با رعایت شرایط مندرج در قوانین، مقررات دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز، هیچگونه حقی مبنی بر پذیرش وی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان كان لم یکن خواهد بود.
5) پذیرش نهایی منوط به اخذ حد نصاب نمره علمی در آزمون کتبی و پذیرش در آزمون شفاهی (مصاحبه علمی۔ شخصیتی) و وجود ظرفیت در حوزه قضایی مورد تقاضا و تایید نهایی هیئت تعيين صلاحیت می باشد.
6) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی متقاضیان ثابت گردد از فهرست متقاضیان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور پروانه نیز، پروانه آنان باطل خواهد شد.
7) از پذیرفته شدگان مرحله اول در آزمون کتبی، در مرحله دوم آزمون مصاحبه «علمی۔شخصیتی» به عمل خواهد آمد و صرفا پس از بررسی صحت مدارک، دارا بودن شرایط قانونی و علمی از مراحل فوق و سپس گزینش به مرحله کارآموزی راه خواهند یافت. متقاضیان دقت نماید با توجه به استانداردهای علمی حاکم بر آزمون و تلفیقی بودن نمره نهایی از دو مرحله آزمون، تنها قبولی نهایی ملاک خواهد بود و قبولی در هیچ کدام از مراحل حقی برای شرکت کنندگان ایجاد نخواهد نمود.
8) به متقاضیان اخذ پروانه وکالت پس از پذیرش در آزمون، مصاحبه علمی۔شخصیتی و احراز صلاحیت، پروانه کارآموزی اعطاء می گردد و این دسته راه يافتگان نهایی موظفند به مدت 18 ماه علاوه بر انجام تکالیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست مطابق با قوانین و مقررات حاکم به کار آموزی و وکالت در برخی دعاوی بپردازند. کارآموزان پس از طی موفقيت آميز دوره کارآموزی و قبولی در ارزیابی هایی حین و پایان این دوره موفق به کسب پروانه وکالت پایه یک می شوند.
9) عدم توجه به اطلاعيه های مرکز در فرآیند جذب و عدم مراجعه جهت طی کردن هر یک از اطلاعيه ها به منزله انصراف بوده و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

برای مشاهده اطلاعیه آزمون وکالت اینجا کلیک نمایید

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.