شغل‌های عجیبی که در آینده ظهور می‌کنند

دسته ها: مطالب آموزشی

شغل‌های عجیبی که در آینده ظهور می‌کنند

پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین، زندگی انسان را به سمتی می‌برد که نیاز به مشاغل جدید در آینده‌ای نزدیک احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مرور زمان و با پیشرفت فناوری، حضور ربات‌ها بیش از پیش در زندگی انسان‌‍ها دیده می شود به طوری که در آینده نزدیک شغل‌های عجیبی از طریق همین ربات‌ها ایجاد خواد خواهد شد. بر همین اساس و طبق پیش بینی‌های انجام شده، پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین 21 میلیون شغل جدید به وجود خواهد آورد.

گروه کاگنیزانت با چاپ کتابی به 21 شغلی که به احتمال زیاد در آینده نزدیک ظهور می کند پرداخته است که در این گزارش به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

مدیر عامل کاگنیزانت هدف از این کار را آگاه کردن مردم عنوان می‌کند و می‌گوید: تلاش می‌کنیم که انسان‌ها را از اتفاقات گیج‌کننده و عجیبی که در آینده رخ می دهد باخبر سازیم. اگر مردم آماده باشند فرصت زیادی برای مقابله با آینده وجود دارد.

در ادامه با برخی از شغل‎های عجیب دنیا آشنا می شوید، البته برخی از توصیفات حالت فرضیه ای دارند.

نمایشگاه‌‌ گردان حافظه شخصی

به دنبال پیشرفت انسان در تکنولوژی عمر انسان در آینده افزایش خواهد یافت؛ چرا که بیش از گذشته درگیر سلامتی خود خواهد بود. البته بر اساس پیش بینی ها، پیشرفت مربوط به سلامت اندام های مغز و حافظه جوابگوی افزایش عمر نخواهد بود. برای رفع این مشکل نمایشگاه گردان حافظه برای افراد بیمار، دنیایی مجازی خواهد ساخت. این دنیای مجازی براساس واقعیت ها و تجارب زندگی آدم ها شکل می گیرد.

فروشگاه مجازی

خریدهای کوچک در آینده بسیار نزدیک کاملا آنلاین انجام خواهد شد. مثلا برای خرید یک میز، خریدار از طریق یک لینک اینترنتی به فروشگاه مجازی میز وصل خواهد شد. سپس در آنجا هدایت خواهد شد تا کالای مورد نظر را خریداری کند.

همدم افراد سالخورده

همانطور که در ابتدای این گزارش اشاره شد، پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش عمر انسان خواهد شد و در نتیجه جمعیت سالمندان و سالخورده ها زیاد می شود. با توجه به این موضوع در آینده شغلی به وجود می آید تا همدمی برای افراد سالخورده فراهم کند. شغل این افراد این است که به صحبت های افراد سالخورده گوش دهند و همراه آنها باشند.

سازنده سفر واقعیت افزوده

نسل بعدی تجارب توسط این سازنده ها (پیشگامان عرصه اقتصاد تجربه) به وجود خواهد آمد. این افراد یا به تعبیری هنرمندان آینده، مسئول ساخت، طراحی و نویسندگی تجارب مجازی برای سفر مشتریان به واقعیت افزوده می باشند.

مدیر توسعه استارت آپ ها و کسب و کار هوش مصنوعی

شغل “مدیر توسعه استارت آپ ها و کسب و کار هوش مصنوعی” مخصوص افرادی است که در یک شرکت هوش مصنوعی فرضی مشغول به فعالیت هستند. هوش مصنوعی در آینده پیشرفت بسیاری خواهد داشت به طوری که گفته می شود، هوش مصنوعی قادر است تمامی کارها را انجام دهد به جز فروش خودش! برای توصیف بهتر این شغل می توان گفت که این شخص همان فروشنده معمولی زمان خودمان است.

تحلیل‌گر شهر سایبری و دیجیتالی

در آینده نگهداری از شهرهای سایبری، یکی از مهمترین اتفاقات می باشد؛ در این شهرها باید داده ها به طور منظم و موثر جریان پیدا کنند. این داده ها توسط حسگرهایی جمع می شوند که خدمات زیادی را به بشریت ارائه می دهند. وظیفه اصلی یک تحلیل‌گر شهر سایبری نگهداری از حسگرهاست. به طوری که اگر حسگری دچار مشکل شد باید آن را شناسایی و برطرف کند.

کنترل کننده بزرگراه ها

در آینده بسیار نزدیک، قوانین حمل و نقل مربوط به آسمان و جاده کاملا تغییر خواهد کرد چرا که وسیله‌های نقلیه خودکار، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای پرنده بیش از پیش دیده خواهند شد. به همین منظور نیاز اساسی بشریت در آینده به یک کنترل‌کننده بسیار دقیق برای هدایت و مدیریت جاده ها و آسمان ها، ضرورت دارد.

مطالب آموزشی