شغل های پردرآمد دنیا و رشته های تحصیلی مرتبط

دسته ها: مطالب آموزشی

شغل های پردرآمد دنیا و رشته های تحصیلی مرتبط

پردرآمدترین شغل دنیا، عبارتی وسوسه انگیز که نظر خیلی ها را به خود جلب می کند در این مقاله با شش مورد از این شغل ها در شش نقطه مختلف دنیا آشنا شوید.
به گزارش اهواز نیاز به نقل ازخبرگزاری میزان، پردرآمدترین شغل دنیا، عبارتی وسوسه‌انگیز که نظر خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. در این مقاله با شش مورد از این شغل‌ها در شش نقطه مختلف دنیا آشنا می‌شوید.با ما همراه باشید.

برخی به دنبال شغل‌های هیجان‌انگیز، چالش برانگیز و تجارب با ارزش‌اند، برخی هم در پی پردرآمدترین شغل‌ها. پیدا کردن چنین شغلی رویای دیرینه‌ی خیلی‌ها است. در اینجا اما برخی تنها به رویاپردازی بسنده می‌کنند و عده‌ای هم شاید برای تحققش دست به هر کاری بزند. شاید یک راه پیشرو چنین افرادی باشد.

تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌ها و یافتن شغل مناسب. اما خب، به همان اندازه که این شغل‌ها پرسود هستند، نیاز به مهارت‌هایی دارند که یا به سختی به دست می‌آیند یا یادگیری آن‌ها سال‌ها زمان می‌برد. در این مقاله، چند مورد از پردرآمدترین شغل‌های جهان را براساس کشور لیست کرده‌ایم. در ادامه با ما باشید.

۶. مدیر عامل (۱۱۳۰۰۰ £)

شرح وظایف:

مدیر عامل بر عملکرد سایر مدیران و روسای بخش‌های مختلف به دقت نظارت می‌کند. همچنین آموزش و راهنمایی دیگر مدیران و اعضای هیئت مدیره و اصلاح و بررسی برنامه‌های بخش‌های مختلف بر عهده مدیر عامل است.

تحصیلات:

داشتن یک مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و MBA برای این شغل ضروری است.

۵. مدیریت اجرایی سرمایه انسانی (۱۴۰۰۰ £)

شرح وظایف:

مدیر اجرایی سرمایه انسانی مسئول جذب، توسعه و مدیریت بزرگ‌ترین دارایی شرکت است. آن‌ها سعی بر پیدا کردن و حفظ استعدادهای بزرگ برای همه‌ی موقعیت‌های و بخش‌های سازمان دارند.

تحصیلات:

این شغل معمولا نیاز به پنج سال سابقه در نقش مدیریت، ترجیحا در حوزه سرمایه انسانی یا منابع انسانی است. مدرک کارشناسی ارشد منابع انسانی، روابط کار یا رشته‌ی مرتبط لازم است.

۴. مدیریت ارتباط با مشتری (۱۶۰۰۰ £)

شرح وظایف:

مدیران ارتباط با مشتری با طیف گسترده‌ای از وظایف روبه‌رو هستند، بخش‌هایی مانند بازاریابی، کنترل مالی و مدیریت، IT، استراتژی کسب و کار و غیره. آ‌ن‌ها از تخصص کسب و کار خود برای ارائه مشاوره و کمک به سازمان برای حل مسائل و مشکلات، ایجاد ارزش، بهبود عملکرد کسب و کار و به افزایش حداکثری رشد بهره می‌گیرند.

تحصیلات:

این رشته از مدیریت، فارغ التحصیلان هر رشته‌ای را شامل می‌شود؛ با این حال، داشتن مدرک در رشته بازرگانی، امور مالی، اقتصاد، ریاضیات یا مهندسی مفید خواهد بود.

۳. مدیر عامل / مدیر اجرایی (۱۸۲۰۰۰ £)

شرح وظایف:

شرح شغل یک مدیر عامل/ مدیر اجرایی شرکت متناسب با شرکت متفاوت است. با این حال، وظایف اصلی شامل هدایت استراتژیک به سمت رشد سودآور و بهره‌برداری از سرمایه‌های شرکت، توسعه و اجرای موفقیت‌آمیز سیاست‌های شرکت، نظارت دقیق بر نتایج مالی در مقایسه با برنامه و بودجه.

تحصیلات:

مدرک لیسانس در مدیریت کسب و کار، مدیریت یا هر رشته مرتبط مورد نیاز است، داشتن یک مدرک MBA مربوط به صنعتی که در آن مشغول به کار هستید می‌تواند یک کمک باشد.

۲. مدیرعامل (۱۹۱۰۰۰ £)

شرح وظایف:

مدیران از صحت عملکرد مالی و خدمات ارائه شده در یک شرکت حسابداری، تدارکاتی، خرید یا IT مطمئن می‌شوند. همچنین، یک مدیر تهیه بودجه سالانه، گزارش سالانه‌ی نتایج، اسناد قانونی و اظهارنامه مالیاتی مورد نیاز، استخدام و مدیریت کارکنان در بخش‌های مختلف را برعهده دارد.

تحصیلات:

این موقعیت نیاز به یک مدرک دانشگاهی در رشته‌ی مدیریت کسب و کار یا امور مالی است و البته یک مدرک MBA. مهم‌تر از مدرک، دانش گسترده‌ای از امور مالی، حسابداری، بودجه و کنترل هزینه، خرید و تدارکات است.

۱. پزشکان متخصص (۱۹۷۰۰۰ £)

شرح وظایف:

پزشکان متخصص در بخش‌های خدمات پزشکی، آزمایشگاهی و عمل جراحی مشغول هستند. کسانی که در پزشکی بالینی، تشخیص و درمان بیماری‌ها و اختلالات فیزیولوژیکی یا روانی فعالیت دارند. متخصصان طب آزمایشگاهی تجزیه و تحلیل میکروسکوپی و شیمیایی نمونه‌های آزمایشگاهی و نمونه برای تعیین ماهیت، علت و توسعه بیماری انسانی را انجام می‌دهند. متخصصان جراحی در انجام و نظارت اعمال جراحی مشغولند.

تحصیلات:

برای این شغل، مدرک پزشکی از یک دانشگاه علوم پزشکی مورد تایید نیاز است و البته مدرک آموزش تخصص خاص. پزشکان متخصص، همچنین، نیازمند کسب نمره قبولی در امتحانات صدور گواهینامه از کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا و گرفتن گواهی از مقامات استانی یا منطقه‌ای هستند.

مطالب آموزشی