شمار قربانیان زلزله نپال به 3700 تن رسید

دسته ها: اخبار

با گذشت دو روز از وقوع زمین لرزه 7.9 ریشتری در کاتماندو پس لرزه های شدید آن ادامه دارد و بازماندگان این حادثه مرگبار طبیعی با کمبود مواد خوراکی و آب آشامیدنی روبرو هستند.

جاده های خروجی کاتماندو مملوء از افرادی شده اند که هر یک تلاش دارند با خانواده های خود وسیله نقلیه ای پیدا کرده و به محل امنی نقل مکان کنند. بسیاری از بازماندگان این زلزله از روز شنبه در خیابان ها به سر می برند چرا که خانه هایشان تخریب شده یا از ترس وقوع پس لرزه های دیگر و احتمال ریزش ساختمان از رفتن به خانه های خود واهمه دارند.

مقامات این کشور در تلاش هستند تا با کمبود آب آشامیدنی، مواد خوراکی همچنین تهدید شیوع بیماری ها در منطقه زلزله زده مقابله کنند. مجروحان این حادثه در حالی روی زمین رها شده اند که تخت خالی برای پذیرش آنان در مراکز درمانی و بیمارستان ها وجود ندارد.

در مجموع مرگ 3726 تن بر اثر زلزله 7.9 ریشتری در این کشور تایید شده که پس از زلزله سال 1934 و کشته شدن حدود 10 هزار تن در نوع خود شدیدترین حادثه در این کشور بوده است. همچنین در جریان زلزله اخیر بیش از 6500 نفر مجروح شده اند. علاوه بر این بر اثر این زمین لرزه 66 تن در هند و دست کم 20 تن در تبت جان خود را از دست دادند.

مقامات این کشور معتقدند با گذشت زمان و حاضر شدن نیروهای امداد در تمامی مناطق زلزله زده و بیرون کشیدن اجساد قربانیان از میان آوار همچنان شمار تلفات این حادثه طبیعی افزایش می یابد.

مقامات وزارت کشور نپال با بیان اینکه آب و برق در بسیاری از مناطق قطع شده، اظهار داشتند: چالش اصلی و اولویت نخست، تامین آب و برق است. همچنین مشکل بزرگ دیگر تامین مواد خوراکی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنابر اعلام نیروهای امداد و نجات عملیات پاکسازی مسیرهای ارتباطی انجام شده و تیم های امداد عازم مناطق دور از دسترس هستند. همچنین تلاش ها برای خارج کردن قربانیان از زیر آوار همچنان ادامه دارد. (ایسنا)

اخبار