"شما برنده آیفون 6 شده اید"

دسته ها: اخبار

با دیدن عنوان مطلب حتما شما نیز این روز ها در شبکه های اجتماعی همچنین تبلیغی را دیده اید و یا شنیده اید، امروز یکی از مخاطبین بروزرسانی مطلب جالبی را پیرامون همین موضوع برای ما ارسال کرده است که با ذکر نام ایشان برای شما منتشر کرده ایم.

 

یادش بخیر ، ما متولدین دهه شصت خیلی سرمون کلاه رفت، یادمه وقتی ای دی اس ال نبود و همه با مودم های 56 کی به اینترنت وصل می شدیم سی دی هایی در بازار ایران فروش می رفت به نام اموزش درامد زایی از طریق اینترنت، درست زمانی ماشین پراید در کشور 6 میلیون بود تبلیغ این کلاه بردار های اینترنتی این بود که روزانه بیش از یک میلیون تومان درامد کسب کنید.

امثال من و دوستانم هم ساده، سی دی ها رو می خریدیم و اموزش می دیدیم که باید در سایتی ثبت نام کنیم و روی تبلیغی چندین و چند ده بار کلیک کنیم که به ازای هر کلیک حساب کاربری مان چند سنت عددش افزایش یابد( یادم میاد اون روز ها درصد زیادی قصد داشتن از این روش پولدار بشن) و وقتی به چند دلار میرسید بسیار خوشحال بودیم(البته هرگز کسی این پول ها را نتوانست نقد کند)، غافل از اینکه پشت این داستان شرکت هایی اینترنتی ای بودند که با کلیک ما سرمایه شان افزایش می یافت ( درست مانند تبلیغات کلیکی ).

پس از این داستان هر زمانی که یکی به ما لینک فیس بوک بدون ف*ی*ل*ت*ر میداد یوزر پسمون رو توی اون میزدیم که باز شه و نمی دونستیم که این صفحات فیک دارن یوزر پسمون رو می دزدیدن، قبل اون هم که تمام دوستان با ساب سون و کی لاگر ها یوزر پسوورد حساب کاربری یاهو مون رو به تاراج می بردند. 

اما این روز ها داستان کمی متفاوت شده است، و کلاه برداری های جدید بر مبنای مطالعه دقیق روی فرهنگ و اعتقادات عمومی جامعه شکل گرفته است، کلاه برداران می دانند که ایرانی ها ضرب المثل جالبی دارند ” سنگ مفت گنجشک مفت” پس با استفاده از این اعتقاد، ان ها(عموم مردم) را فریب داده و جیب خودشان را پر تر می کنند. 
چند روز پیش تصویری برای من فرستاده شد که در ان گفته بود با معرفی 25 نفر به گروه خاصی، با شما تماس گرفته می شد و شما برنده ایفون 6 می شدید. (دوستانی هم که با اون ضرب المثل اشنایی داشتند و با اینکه می دانستند ایفونی برنده نخواهند شد باز هم این کار را انجام دادند)
هیچ کس ایفونی برنده نشد، شاید چندین و چند روز هم فالو کنندگان با “جملات زیبایی ادمین را همراهی کنند” ولی نمیدانند ادمین با فروش و یا تبلیغاتی در این پیج چه سودی را به جیبش خواهد زد و اینجاست که میبینیم همیشه سنگ مفت گنجشک مفت نیست .

 

ارسال شده توسط علی قائنی

اخبار