شناسایی مشمولان غایب آسان شد/ طعمه‌ای برای به دام انداختن بچه زرنگ‌ها

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

شناسایی مشمولان غایب آسان شد/ طعمه‌ای برای به دام انداختن بچه زرنگ‌ها

با اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث، راه برای شناسایی مشمولان غایب آسانتر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستادکل نیروهای مسلح با اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث موافقت کرد و در اطلاعیه ای اعلام داشت که مطابق مصوبه مجلس دریافت گواهینامه نیاز به ارائه مدرکی مبنی بر معافیت یا پایان خدمت ندارد.

بنابراین از ابتدای آذرماه کسانی که برای دریافت گواهینامه رانندگی به مراکز آموزشی و پلیس +10 مراجعه می کنند، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر پایان خدمت و معافیت نخواهند داشت.

اجرای این قانون راه دریافت گواهینامه را تسهیل می کند و مشمولان غایب نیز می توانند جهت دریافت گواهینامه اقدام کنند.

بدین ترتیب مانعی بر سر راه دریافت گواهینامه رانندگی وجود نخواهد داشت و افراد می توانند با گذراندن دوره های آموزشی و قبولی در امتحان مربوطه، گواهینامه خود را دریافت کنند.

اما در این میان شرایط برای مشمولان غایب آنقدرها هم آسان نشده است، چراکه در صورت مراجعه برای دریافت گواهینامه، اطلاعات آن‌ها به عنوان مشمول غایب در سامانه ثبت می‌شود و نیروی انتظامی به راحتی می‌تواند محل زندگی این افراد را شناسایی کند.

در این ارتباط سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با مذاکره‌ای که با مجلس صورت گرفت و در تعامل با آن‌ها، تصمیم به اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث گرفته شد، اما این موضوع نافی اجرای ماده 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی نیست.

وی افزود: نیروی انتظامی ضمن اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث می‌تواند نسبت به شناسایی و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند.

سردار کمالی تاکید کرد: تمامی مشمولان غایب می‌توانند گواهینامه دریافت کنند، اما با توجه به درج مشخصاتشان، شناسایی و دستگیر می‌شوند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار