“شهرک فناوری آزاد” در دزفول ایجاد می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول از تخصیص 10 هکتار زمین به طرح ایجاد شهرک فناوری آزاد (شفا) در این دانشگاه خبر داد و گفت: به‌دنبال گسترش این شهرک از طریق همکاری و عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دانشگاه‌های مختلف شهرستان هستیم.
دکتر حسن براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از تمام واحدها خواسته است که اگر زمین‌های بلااستفاده‌ای دارند درصورت امکان آن‌ها را به شهرک فناوری آزاد اختصاص دهند؛ دانشگاه آزاد دزفول نیز در این راستا تلاش کرده است تا فضایی را آماده کند که علاقه‌مندان در آن مشغول فعالیت شوند.
وی افزود: : در این راستا نیز پردیس آموزشی‌پژوهشی شهید سوداگر دانشگاه آزاد اسلامی دزفول به مساحت کل 10 هکتار به شهرک فناوری اختصاص یافته و موافقت هیأت امنای دانشگاه آزاد خوزستان نیز در این خصوص اخذ شده است؛ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده است و هم‌اکنون منتظر اعلام نهایی معاونت عمرانی سازمان مرکزی هستیم. بخشی از این زمین به احداث ساختمان و بخشی نیز به باغ‌های تحقیقاتی مرکبات اختصاص یافته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تصریح کرد: در شهرک فناوری آزاد (شفا) خدمات آموزشی و پژوهشی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. مرکز رشد، مراکز مختلف تحقیقات و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در این شهرک مستقر شوند. در این محل هم‌اکنون مرکز رشد واحدهای فناور (وابسته به پارک علم و فناوری خوزستان) با 24 هسته و شرکت فناور مستقر است؛ همچنین یک مجتمع کارگاهی، آزمایشگاهی، مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه، ساختمان ورزشی چندمنظوره امام علی(ع) و یک هتل ورزشی نیز در این پردیس فعالیت می‌کنند.
براتی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه که به کارگاه یا فضای بیشتری برای فعالیت‌های خود نیاز دارند نیز می‌توانند از این فضا استفاده کنند. ایجاد یک استخر آموزشی-درمانی در این پردیس نیز جزو برنامه‌های آینده دانشگاه است. ما به‌دنبال استفاده از منابع موجود دانشگاه برای این طرح هستیم. در صورت تخصیص اعتبار دانشگاه تلاش می‌کند این پردیس را گسترش دهد. همچنین دانشگاه خواهان افزایش همکاری این شهرک با سازمان‌ها و دانشگاه‌های مختلف و عقد قرارداد با دانشگاه‌های شهرستان، شهرک‌های صنعتی و دیگر مراکز صنعتی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار