شهریه دانشجویان مناطق سیل‌زده چگونه محاسبه می‌شود؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شهریه دانشجویان مناطق سیل‌زده چگونه محاسبه می‌شود؟

طهرانچی درباره چگونگی دریافت شهریه از دانشجویان مناطق سیل‌زده و ارائه تسهیلات به این دانشجویان توضیحاتی داد.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل فروردین ماه امسال بود که سیلی ناگهانی تمام کشور را درگیر کرد و مشکلات جبران ناپذیری را برای مردم این مناطق بوجود آورد؛ از همان زمان دانشگاه آزاد با تشکیل قرارگاه جهادی برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده در صحنه حاضر شد.

در بازدیدی که رئیس دانشگاه آزاد از مناطق سیل‌زده داشت برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد از او خواستند تا درباره شهریه‌ آن‌ها چاره‌ای بی‌اندیشد زیرا با توجه شرایط، توانایی پرداخت شهریه نداشتند.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی دریافت شهریه از دانشجویان مناطق سیل‌زده اظهار کرد: قرار است با صدور ابلاغیه‌ای دستورالعمل چگونگی دریافت شهریه از دانشجویان دانشگاه آزاد مشخص شود.

وامی بلند مدت برای کمک به دانشجویان مناطق سیل زده
رئیس دانشگاه آزاد درباره تخفیف شهریه دانشگاهی بیان کرد: تخفیف شهریه تنها برای یک ترم نخواهد بود بلکه این تخفیف در مدت یک سال برای دانشجویان مناطق سیل زده‌ اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: البته بخشنامه ما هنوز به واحدهای دانشگاهی در مناطق سیل‌زده ابلاغ نشده است و به دنبال این هستیم تا پس از ارزیابی بخشنامه را ابلاغ کنیم.

طهرانچی درباره ابلاغ بخشنامه شهریه دانشجویی گفت: ابتدا باید مشخص شود که چند دانشجو در واحدهای دانشگاهی حضور دارند و سپس با مشخص شدن تعداد آن‌ها بخشنامه را به واحدهای مشخص شده ابلاغ کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: البته قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد هنوز در مناطق سیل‌زده در حال کار است و پس از آن که فعالیت این قرارگاه در مناطق سیل‌زده به پایان رسید، وارد بحث شهریه‌ها می‌شویم.

وی تصریح کرد: پوشش شهریه دانشگاهی و تخفیف آن به صورت یکساله خواهد بود زیرا سیل آسیبی جدی است و با یک ترم تخفیف جبران نمی‌شود.

طهرانچی با اشاره به کمک‌های دیگر دانشگاه آزاد بیان کرد: همچنین بحث وام، تقسیط‌های بلند مدت و تقسیط شهریه از جمله حمایت‌های دانشگاه آزاد برای دانشجویان مناطق سیل‌زده است.

وی یادآوری کرد: به محض آنکه چگونگی تخفیف و تقسیط مشخص شود وارد عمل می‌شویم و ابلاغیه را صادر خواهیم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار