شک و تردید دولت در ایجاد ۵۰۰ هزار شغل جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شک و تردید دولت در ایجاد ۵۰۰ هزار شغل جدید

درحالی که وزارت کار برنامه اشتغال فراگیر را برای ایجاد ۹۷۰ هزار شغل تهیه و ابلاغ کرد که معاون اشتغال ربیعی معتقد است، ظرفیت ایجاد شغل در کشور تنها ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار شغل است و مابقی با مداخله درست در بازار کار امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه 970 هزار شغل را برای دولت تکلیف کرده است که وزارت کار چندی پیش در راستای این هدف برنامه اشتغال فراگیر را در دستور کار قرار داد.

اسحاق جهانگیری 7تیر ماه برنامه اشتغال فراگیر در سال 96 را به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این برنامه، در بخش کشاورزی 69 هزار شغل، در بخش صنعت – معدن و بازرگانی 254 هزار شغل، در بخش ساختمان 38 هزار و 500 شغل، در بخش گردشگری70هزار و 100شغل، در بخش حمل و نقل 9100 شغل، در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات90 هزار شغل، در بخش خدمات سلامت 60 هزار و 200 شغل، در بخش خدمات فرهنگی و هنری 24 هزار شغل و در سایرحوزه‌های بخش خدمات نیز 37 هزار شغل برای سال جاری هدفگذاری شده است.

در حالی که برنامه اشتغال فراگیر برای 970 هزار شغل است که عیسی منصوری، معاون اشتغال وزیر کار تحقق اشتغال برای 970 هزار نفر را مشروط به مداخله درست در بازار کارمی داند. با وجود اینکه دولتی ها اعتقاد دارند ظرفیت ایجاد شغل در بازار کار مهیا نیست، برنامه ریزی ها روی کاغذ حکایت از ایجاد 970 هزار شغل دارد.

معاون اشتغال ربیعی معتقد است که ظرفیت ایجاد شغل در کشور تنها 450 تا 500 هزار شغل است و ما بقی با مداخله درست در بازار کار امکان پذیر است.

به گزارش تسنیم، تعداد زیادی از کارشناسان بازار کار نقدهای بسیاری را به طرح های اشتغالی دولت داشتند و بیان می کردند که امکان ایجاد این تعداد شغل با شرایط رکود وجود ندارد. اما دولتی ها با دفاع از طرح های خود وعده ایجاد 970 هزار شغل در سال 96 را سر می دادند که روز گذشته منصوری ایجاد 970 هزار شغل را مشروط به مداخله در بازار کرد، به عبارتی دیگر می توان گفت دولتی ها هم می دانند در رکود شرایط برای اشتغال زایی فراهم نیست اما به منظور فرار از تکلیف قانونی خود مانند سنوات گذشته طرح های اشتغالی و سهمیه بندی در بخش های مختلف را به خوبی روی کاغذ پیاده کرده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار