شیوه‌نامه تبدیل تحصیل دانشجویان ارشد از آموزشی- پژوهشی به آموزشی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شیوه‌نامه تبدیل تحصیل دانشجویان ارشد از آموزشی- پژوهشی به آموزشی

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، شیوه نامه تبدیل تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از آموزشی – پژوهشی به آموزشی به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا، دکتر جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با توضیحاتی در خصوص این شیوه نامه اظهار داشت: در اجرای ماده 25 آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد مصوب شورای عالی برنامهریزی، این شیوه نامه با هدف حفظ کیفیت آموزشی در دانشگاه تربیت مدرس، به منظور تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان از شیوه آموزشی- پژوهشی به آموزشی تنظیم شده و برای دانشجویان کلیه دوره ها براساس ضوابط آموزشی قابل اجرا است.
وی در خصوص شرایط بررسی درخواست دانشجو گفت: بر اساس این شیوه نامه دانشجو باید واحدهای آموزشی دو نیمسال تحصیلی (حداقل 16 واحد) دوره خود را اخذ کرده باشد و میانگین کل نمرات گذرانده شده 16 و یا از میانگین معدل دروس آموزشی 3 دوره ما -قبل دانشجویان پذیرفته شده همان دوره/رشته کمتر نباشد.
همچنین دانشجو باید دلایل موجه و مستند مبنی بر ضرورت تبدیل شیوه آموزشی _ پژوهشی به شیوه آموزشی که به تایید گروه تخصصی رسیده باشد را ارایه نماید و دانشجو هیچگونه منع آموزشی (از قبیل مشروطی، اخراجی ، اتمام سنوات تحصیلی) نداشته باشد.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: دانشجو باید در زمان مقرر درخواست خود را ارائه نموده باشد و حداکثر زمان درخواست تغییر شیوه آموزشی پایان نیمسال دوم و قبل از تصویب پروپوزال پایان نامه می باشد.
دکتر جلالی تاکید کرد: دانشگاه تربیت مدرس جزء بهترین دانشگاههای کشور است و لزوما هر فردی که وارد این دانشگاه می شود استحقاق کسب مدرک از این دانشگاه را ندارد و ما باید اجازه ندهیم هر دانشجویی که بن بست رسیده و فاقد صلاحیت های لازم می باشد از این شیوه نامه استفاده کرده و مدرک خود را دریافت کند.
پس از سخنان دکتر جلالی تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از آموزشی- پژوهشی به آموزشی با شرط حداقل میانگین معدل 16 به رای گذاشته شد که آرای لازم را برای تصویب کسب نکرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه موضوع تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از آموزشی- پژوهشی به آموزشی بدون رعایت شرط معدل و با نظر و صلاحدید گروه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار